خبرگزاری کار ایران

قاضی مسعودی مقام در جمع خبرنگاران:

حکم پرونده نعمت‌زاده تا ۲۵ روز آینده صادر می‌شود/ سرنخ‌هایی از پرونده طبری پیدا شده است/ حکم آقای ضیایی و خانی درحال تایپ است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۶۵

قاضی مسعودی‌مقام گفت: جلیل سبحانی متهم پرونده آقای طبری است و درحال تعقیب است آقای شریفی نیک‌نفس در تحقیقات مقدماتی بازپرس مربوطه همچنان پرونده را مفتوح گذاشته است و علیرغم تاکید ما مبنی بر تکمیل شدن آن برای ارسال به دادگاه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، قاضی اسدالله مسعودی مقام پس از پایان جلسه امروز رسیدگی به پرونده نعمت‌زاده و لشگری‌پور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از آنجایی که دفاعیات لشگری‌پور طولانی شد یکسری مستندات ارائه داد و اما دفاعیات وکلا ماند و سعی می‌کنیم در هفته جاری تمام مطالب آخرین دفاع را مورد  استماع قرار دهیم چند ارزیابی باید انجام شود و استعلامات گرفته شود تا در فرجه قانونی حکم صادر شود.

وی تصریح کرد: امروز آخرین جلسه نبود آخرین دفاعیات وکلا مانده است.

مسعودی مقام درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت‌زاده گفت: از من که درخواست نداشتند اما به مراجع دیگر نامه‌نگاری کردند و به ما منعکس شده و اعطا مهلت خواستند اما مهلت داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: شخصی که نامه‌نویسی کرده سمتی در پرونده ندارد و نعمت‌زاده درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه را دارد که باتوجه به قوانین اکنون ممکن نیست البته مراجع قضایی دیگر هم ایشان را خواستند در باب مطالبات دیگر مانند اعسار تمام آنها به شعبه ما آمده و ما اجازه خروج ایشان را نداریم.

قاضی پرونده درباره زمان صدور حکم پرونده اظهار کرد: تقریبا تا ۲۵ روز آینده حکم صادر می‌شود.

مسعودی مقام درباره جلسه بعدی دادگاه بیان کرد: جلسه بعدی احتمالا دوشنبه برگزار و علنی خواهد بود.

وی درباره حکم مدیران بانک سرمایه گفت: حکم آقای ضیایی و خانی درحال تایپ است تا ۱۵ روز آینده منتشر می‌شود.

قاضی پرونده ادامه داد: پرونده پتروشیمی PCC هم هست که روند دادرسی آخرین دفاع آغاز می‌شود از اواسط آبان رسیدگی به پرونده ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی آغاز می‌شود زیرا تحقیقات ما کامل شده است.

مسعودی مقام خطاب به برخی از رسانه‌ها بیان کرد: برخی مطبوعات عکس مطالب را منتشر می‌کنند. آقای جلیل سبحانی متهم پرونده آقای طبری است و درحال تعقیب است آقای شریفی نیک‌نفس در تحقیقات مقدماتی بازپرس مربوطه همچنان پرونده را مفتوح گذاشته است و علیرغم تاکید ما مبنی بر تکمیل شدن آن برای ارسال به دادگاه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: این آقایان متهم هستند اما اتهامات آنها بخشی مربوط به پولشویی یا مباحث مختلف دیگر است اما متهم هستند و اینکه در سایت‌ها تلقین کرده متهم نیست اشتباه است و متهم پرونده آقای طبری است در پرونده ما هم سرنخ‌هایی از او پیدا شده است و به دادسرا برای تعقیب موضوع منعکس کردیم.

مسعودی‌مقام افزود: گروه شاملویی احتمالا بعد از پتروشیمی پرونده‌شان می‌شود همچنین چند پرونده از بانک سرمایه آمده و پرونده آقای امامی و مدلل درحال تکمیل است و آقای قندالی درحال بازپرسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز