خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست:

ایران تبدیل به یک قدرت موشکی بزرگ برای مقابله با عربستان شده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۷۹

نشنال اینترست در گزارشی به قدرت موشک‌های ایران در مقابل عربستان پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مشکلی بزرگ برای عربستان است. مقابله با تکنولوژی‌های موشکی ایران سخت شده است. پدافند هوایی عربستان به خوبی کار نمی‌کند و توانایی مقابله با پهپادهای ایران  را ندارد.

حملات علیه آرامکو  در این ماه سؤالات بسیاری را برانگیخت. چه کسی  این کار را کرد؟ آنها چطور این کار را کردند؟ این حمله چگونه صورت گرفت؟ اما سوال مهم این است که چرا عربستان سعودی نتوانست جلوی آن را بگیرد؟ جواب ساده نیست. مشخص نیست که چرا عربستان سعودی نتوانست با چنین حمله‌ای مقابله کند. این در حالی است که عربستان هزینه زیادی را برای صنایع دفاعی خود صرف می‌کند. 

هیچ کسی نمی‌داند چگونه با این تهدید مقابله کند. این فقط سعودی‌ها نیستند که در معرض خطر قرار دارند. پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه احتمالاً در معرض خطر قرار داشتند. تهدیدهای دائم، نامتقارن، همه جا از سوی ایران وجود دارد آنها به تهدیدی نوظهور و اکنون به چالشی بزرگ برای عربستان و آمریکا تبدیل شده‌اند. اکنون مساله مقابله با یک موشک نیست. بلکه مساله این است که ما با مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید ایران مواجه هستیم؛ موشک‌ها، پهپادها، سیستم‌های شناسایی، رادارها، زیرساخت‌های ارتباطی و نیروهای انسانی، ایران را تبدیل به یک قدرت موشکی بزرگ برای مقابله با عربستان کرده است. 

پنج سال پیش، وزارت دفاع عربستان  با جدیت شروع به تأمل کرد که چگونه فناوری‌های جدید مانند رادارها و ابزارهای شناسایی و سنسورها را خریداری کند و سیستم دفاعی خود را ارتقا بخشد. پنتاگون بخشی از این تجهیزات را در اختیار عربستان قرار داد اما به نظر می‌رسد که تکنولوژی‌های عربستان توانایی مقابله با ایران و قدرت موشکی و پهپاد را ندارد. از طرفی این سیستم‌های عربستان وابسته به اپراتورهای انسانی است، همین باعث ضعف این سیستم شده است؛ چرا که تکنولوژی‌های موشکی ایران بسیار سریع حرکت می‌کنند و برای مقابله نیازمند تکنولوژی است که به سرعت واکنش نشان دهد.  

برای مقابله با خطر ایران نیازمند رادارهایی هستیم که بتوانند خطر را شناسایی کنند. این رادارها باید بتوانند به راحتی مسیر هواپیماها را شناسایی کنند و در عرض زمان کم تصویری از خطر را ارائه دهند و سریع واکنش نشان دهند. در حال حاضر عربستان این قابلیت را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز