خبرگزاری کار ایران

پاسخ اسماعیلی به سوالی درباره پرونده حسین فریدون:

داشتن نسبت خانوادگی با مقام‌ها نه امتیاز محسوب می‌شود و نه مانعی برای رسیدگی به تخلفات

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۸۳۷

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با اعتراض‌های حسین فریدون گفت: از حیث مستندات از منظر قضات رسیدگی‌کننده به پرونده در مراحل مختلف که حدود ده قاضی بودند، انجام شده و بر اساس مستندات و اسناد مکتوبی برای این افراد وجود دارد، رای صادر شده فارغ از هر گونه شائبه بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که حسین فریدون پیش از بازداشت اعتراضاتی داشت و همچنین صحبت‌هایی در رابطه با شنود در دفتر رییس‌جمهور مطرح کرد، گفت: داشتن نسبت خانوادگی با مقام‌ها و تشکیلات نه امتیاز محسوب می‌شود و نه مانع برای رسیدگی.

وی افزود: از حیث مستندات از منظر قضات رسیدگی‌کننده به پرونده در مراحل مختلف که حدود ده قاضی بودند، مستندات و اسناد مکتوبی برای این افراد وجود دارد؛ بر این اساس رای صادر شده فارغ از هر گونه شائبه بوده است.

سخنگوی دستگاه قضایی کشور با بیان اینکه این پرونده متهمان متعددی داشته است، گفت: معمولا اینگونه بوده که مردم و رسانه‌ها نسبت به برخی افراد حساسیت داشتند؛ با این حال عدد متهمان بیش از اینها است و برخی از متهمان در این پرونده، پرونده‌هایشان در دادسرا است. دادگاه بدوی برای هفت نفر حکم صادر کرد و پنج نفر را محکوم کرد.  دادگاه تجدیدنظر به یک فرد حکم برائت داد و حکم فریدون را تقلیل داد. در این پرونده کسانی هنوز محاکمه نشدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز