خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست:

بن سلمان از متحد واشنگتن بودن به سمت «تهران» در حال حرکت است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۷۸۱

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی سیاست خارجی بن سلمان پرداخت و نوشت: بن سلمان زمانی چهره جوان امیدوارکننده سلطنت عرب بود. شکست‌های سیاست خارجی وی، او را با انتقادات داخلی مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، شرایط برای بن سلمان شاهزاده سعودی به خوبی پیش نمی‌رود جنگ برای او گزینه مطلوبی نیست. اکنون بن سلمان با مشکلاتی مواجه شده است که خود باعث آن‌ها بوده است. 

بن سلمان زمانی چهره جوان امیدوارکننده سلطنت عرب بود. شکست‌های سیاست خارجی وی، او را با انتقادات داخلی مواجه کرده است.

اکنون انصارالله فعالیت خود را علیه سعودی‌ها بیشتر کرده‌اند و حملاتی را علیه پادشاهی سعودی انجام داده‌اند. بن سلمان اکنون از متحد واشنگتن بودن به سمت تهران در حال حرکت است. انتخابی که پر خطر است و او جای زیادی برای مانور دادن ندارد. 

تریتا پارسی، معاون اجرایی موسسه کوئینسی در خصوص بن سلمان گفت: مشکلات کنونی که برای عربستان رخ می‌دهد ناشی از حضور بن سلمان است او عربستان را به این جا رسانده است. مهم‌ترین مانع برای آینده درخشان سعودی بن سلمان است.

بن سلمان سلطنت خود را با یک سیاست خارجی بلندپروازانه آغاز کرد. وی دونالد ترامپ را به سمت بالا بردن تنش با ایران سوق داد، جنگ میان عربستان و یمن را شدت بخشید. محاصره علیه رقبای خود مانند قطر را شدت بخشید.

اکنون نتایج این اقدامات خود را نشان داده است. حمله به آرامکو ضعف عربستان را نشان داد و نشان داد که سیاست خارجی بن سلمان دچار مشکل است و حالا عربستان را با بحران مواجه می‌کند. حمله به آرامکو  نیمی از تولیدات نفتی این تاسیسات را مختل کرد. اکنون انصارالله دست به تهدید می‌زنند و نشان می‌دهد این حملات ادامه دارد و این می‌تواند فاجعه‌ای برای عربستان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز