خبرگزاری کار ایران

به ریاست قاضی موحد؛

آغاز پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده «علی دیواندری» و ۸ متهم دیگر

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۶۶۷

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده «علی دیواندری» و ۸ متهم دیگر دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده «علی دیواندری» و ۸ متهم دیگر دقایقی پیش در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی موحد آغاز شد.

در جلسه اول نماینده دادستان اتهامات متهمان این پرونده را به شرح زیر قرائت کرد:

- علی دیواندری استاد دانشگاه با مدرک دکترا و آزاد به جهت تامین قرار وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق تشکیل و تردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت از طریق بانک ملت و پارسیان به مبلغ ۱۶ هزار دلار موضوع سفرهای محرمانه و مشارکت در قاچاق ارز به ترکیه به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو.

- مجید سعادتی متولد ۱۳۵۱ با مدرک کارشناسی و کارمند بازنشسته بانک ملت که به علت متواری بودن و خروج از کشور اطلاعات بیشتری از او در دست نیست. این شخص متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه به مبلغ ۳۰۰ هزار درهم توسط چک از آقای فلاحتیان و همچنین ۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۴ دلار مابه‌التفاوت ارز دریافتی حاصل از فروش محصولات نفتی به آقای باختری و همچنین خرید و فروش کشتی توسط سعادتی و مختاری به مبلغ ۳۶ میلیون دلار و همچنین قاچاق ارز به ترکیه.

- بهروز مختاری، بازداشت به لحاظ عجز از پرداخت وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری به مبلغ ۳۶ میلیون دلار از بانک سرمایه با مشارکت سعادتی و از طریق چک باختری.

- رحمت‌اله باختری متولد ۱۳۴۲ فاقد سابقه کیفری موثر متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۴ دلار و همچنین ۲۲ میلیون و ۱۱۰ هزار دلار ناشی از مابه‌التفاوت ارز دریافتی از محل فروش فرآورده‌های نفتی.

- مهدی فلاحتیان متولد ۱۳۳۵ فاقد سابقه کیفری بازداشت به لحاظ عجز از پرداخت وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام  ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۳۸۹ میلیون و  ۱۸۵ هزار و ۷۴۰ درهم از بانک ملت و تحصیل ۲۲۰ میلیون درهم از بانک پارسیان و همچنین مانده بدهی به بانک پارسیان به مبلغ ۹ میلیون و ۶۲۲ دلار که بانک پارسیان هم از ایشان شکایتی نکرده است.

- حسین ابوالحسنی فاقد سابقه کیفری آزاد به لحاظ پرداخت وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری.

- اسماعیل احدی فاقد سابقه کیفری آزاد با قرار قبولی وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری.

- سمانه حضرتی آشتیانی کارمند سابق بانک که به علت متواری بودن اطلاعات بیشتری از او در دست نیست. متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی و اقتصادی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری.

- وحید نمازی، آزاد با قبول قرار وثیقه متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی کشور از طریق عضویت در شبکه کلاهبرداری در بانک ملت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز