خبرگزاری کار ایران

ظریف در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری آزادی؛

ابراز تمایلم برای سفر به ریاض موضوع جدیدی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۷۴

وزیر امور خارجه گفـت: اتفاق خاص و جدیدی نیفتاده و ما همیشه آماده بودیم که به کشور‌های همسایه برای همکاری سفر کنیم و کماکان هم این آمادگی را داریم.

به گزارش ایلنا،  محمدجواد ظریف در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری آزادی، درباره مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی «المسیره» انجام داده و در آن برای سفر به ریاض اعلام آمادگی کرده است، گفت: دست دوستی و همکاری جمهوری اسلامی همیشه به سمت کشور‌های همسایه دراز بوده و اگر زمینه فراهم باشد و آمادگی وجود داشته باشد که کشور‌های همسایه همکاری کنند حتما ما هم این آمادگی را خواهیم داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم وزارت امور خارجه دو ابراولویت داشته؛ یکی موضوع منطقه و دیگری بحث اقتصاد مقاومتی و دیپلماسی اقتصادی. البته این دو به هم ربط دارند چرا که بهترین جا برای صادرات جمهوری اسلامی، منطقه است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: امکاناتی که ما برای صادرات داریم به عنوان یکی از روش‌های شش گانه تقویت اقتصاد کشور، افزایش صادرات، افزایش خدمات فنی مهندسی و افزایش کار غیر ضروری در برابر واردات، سرمایه گذاری و گردشگری است.

ظریف با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات علمی آن‌ها یکی از مزیت‌های نسبی ما در صادرات است گفت: امروز بسیار خوشحالم که جوانان زیادی را در اینجا دیدم که می‌توانند توفیقات بسیار زیادی در بازار‌های جهانی داشته باشند و امیدوارم دولت بتواند موانعی را که تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر سر راه این جوانان ایجاد کرده بردارد؛ البته آنطور که من این جوانان توانمند را دیدم این‌ها خودشان موانع را برمی دارند چرا که دنیا احساس می‌کند نداشتن این توانمندی‌ها ضرری برای خودشان است.

وزیر امور خارجه با اشاره به روش‌های نوین و علمی ارایه شده در کارخانه نوآوری آزادی برای شرکت کنندگان در آن آرزوی موفقیت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز