خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

روند سرمایه‌گذاری برای آفریقای جنوبی در ایران تسهیل شده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۱۰

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری برای آفریقای جنوبی در ایران تسهیل شده است، گفت: روابط دوجانبه میان ایران و آفریقای جنوبی نیازمند جهش در حوزه همکارهای اقتصادی است که به تلاش‌های آفریقای جنوبی بستگی دارد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار ویکا کومالو سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر این کشور در مأموریت خود در کشورمان اظهار داشت: آفریقای جنوبی کشور تأثیرگذاری در آفریقا است، از این رو باید پیشگام کشورهای دیگر این قاره در توسعه روابط تجاری با سایر کشورها از جمله ایران باشد.

وی با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری برای آفریقای جنوبی در ایران تسهیل شده است، عنوان کرد: در حال حاضر روابط دوجانبه میان ایران و آفریقای جنوبی نیازمند جهش در حوزه همکاری های اقتصادی است که به تلاش های آفریقای جنوبی بستگی دارد.

رئیس مجلس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی بیان داشت: این اتفاق، آغازی بر توسعه روابط اقتصادی خواهد بود.

لاریجانی همچنین با تأکید بر افزایش روابط سیاسی و پارلمانی میان دو کشور بیان کرد: توسعه این دست از روابط باید زمینه‌ساز گسترش روابط اقتصادی شود.

وی خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌های بسیاری میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی به امضا رسیده که لازم است تمامی موارد آن پیگیری شود تا به مرحله اجرا درآید.

ویکا کومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران که به تازگی مأموریت خود را در کشورمان آغاز کرده است نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت تقویت روابط میان دو کشور گفت: اخیرا کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی در تهران برگزار شده که ضمن تأکید بر اجرای توافقنامه‌های قبلی، منجر به امضای توافقنامه های دوجانبه جدیدی شده است.

وی در ادامه روابط آفریقای جنوبی و ایران را روابطی مستحکم و مثمر ثمر دانست و افزود: لازم است روابط اقتصادی میان دو کشور برقرار باشد که لازمه آن ایجاد و توسعه همکاری‌های بانکی است که به دنبال راهکارهایی برای آن هستیم.

سفیر آفریقای جنوبی در تهران خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ایران و آفریقای جنوبی برای شناسایی ظرفیت‌های دو کشور جهت توسعه همکاری‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز