خبرگزاری کار ایران

فرید موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

جدایی شورای شهر و شهرداری ری از تهران مطالبه چندین ساله چند صد هزار شهروند ری است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۳۶

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: انتزاع شورای شهر و شهرداری شهرستان ری از تهران یکی از مطالباتی بود که همواره در ادوار مختلف از سوی شهروندان و مسئولان مختلف این شهرستان مطرح می‌شد. بنابراین وظیفه خود می‌دانیم که این مطالبه عمومی را در قالب طرح در مجلس پیگیری کنیم که خوشبختانه مورد استقبال سایر همکاران نیز واقع و طرح تقدیم هیئت رییسه مجلس شده است.

سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران،ری، اسلام شهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص طرحی که چندی پیش با عنوان جدایی شورای شهر و شهرداری تهران از ری در مجلس ارائه کرده است، گفت: افتخار داشته و داریم که حسب نمایندگی مردم از روز اول دوره دهم بر خلاف دوره‌های قبل بطور مرتب بنده و همکارانم در مناطق حاشیه و اطراف تهران و حوزه انتخابیه حضور جدی و نه تشریفاتی داشته و از مطالبات و مشکلات و نیازهایشان مطلع باشیم.

سید فرید موسوی ادامه داد: انتزاع شورای شهر و شهرداری شهرستان ری از تهران یکی از مطالباتی بود که همواره در ادوار مختلف از سوی شهروندان و مسئولان مختلف این شهرستان مطرح می‌شد. بنابراین وظیفه خود می‌دانیم که این مطالبه عمومی را در قالب طرح در مجلس پیگیری کنیم که خوشبختانه مورد استقبال سایر همکاران نیز واقع و طرح تقدیم هیئت رییسه مجلس شده است.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان استان تهران در خصوص دلایل طرح این مطالبه از سوی شهروندان گفت: اصلی‌ترین دلیل بیان این مطالبه از سوی شهروندان ری مرتبط با هویت آن شهر و لزوم حفظ و تقویت آن است. از سوی دیگر بحث‌های بودجه‌ای نیز مطرح است، شهرستان ری در ازای خدماتی که برای شهر تهران دارد تقریبا مابه ازاء دریافت نمی‌کند، اعدادی هم که عنوان می‌شود در قبال ارائه خدمات و هزینه‌های آن در سایر مناطق قابل قیاس نیست.

سیدفرید موسوی ادامه داد: ۸۵۰۰ تن زباله شهروندان تهرانی روزانه در کهریزک و ری دفن می‌شود و شیرابه تولیدی این زباله‌ها به زمین‌های مردم کهریزک نفوذ می‌کند و کشاورزی این منطقه را نابود می‌کند و ده‌ها مورد خدمات دیگر که به شهر تهران ارائه می‌شود و درآمدهای مربوطه در حساب‌های تهران رسوب کرده و سهم اندکی شامل شهرستان ری و مناطق آن می‌شود و برخی از آنها نیز پرداخت نشده و حتی اقدامات قضایی هم که صورت گرفته علیرغم رای به نفع ری منجر نشده پرداخت حق صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌شود تحقق مطالبات مردم و رفع مشکلات روزمره آن‌ها را به گذشت زمان سپرد، گفت: در برابر سوال به حق شهروندان شهرستان ری که می‌پرسند چگونه منطقه‌ای مثل باقر شهر، قیامدشت، کهریزک و ده‌ها منطقه دیگر شورا و شهردار دارد ولی ری از آن محروم است، پاسخی نداریم. از سوی دیگر نیز مشکلات شهرداری تهران و حریم شهر تهران با مناطق حاشیه‌ای مستقر در حریم علی‌الخصوص ری که مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است، علیرغم پی‌گیری‌ها از دستگاه‌های ذیربط بلاتکلیف رها شده است. کافی است یک روز در همین مناطق حریم گشتی بزنید و پای صحبت مردم بشینید. البته در یکی دو سال اخیر برخی اقدامات صورت گرفته و نحوه برخورد تغییر کرده ولی مردم هنوز به پایایی چنین تلاش‌هایی امید ندارند و با تغییر مدیران چه بسا وضعیت به حالت قبلی برگردد.

نماینده تهران با تاکید بر اینکه با این موضوع نباید سیاسی و احساسی برخورد شود، گفت: انتزاع شورای شهر و شهرداری شهرستان ری از تهران مخالفانی در شورای شهر تهران دارد که البته این مخالفت طبیعی است و انتظار هم نداشتیم سریعا قبول کنند ولی از دوستانی که موضع‌گیری‌های فوری می‌کنند دعوت می‌کنم با مردم منطقه نیز دیدارهایی داشته و با مشکلات آن‌ها آشنا باشند و نتیجه مطالعات کارشناسی بی‌طرف را ارزیابی و سپس ارائه نظر کنند.  این موضوع نیاز است بررسی دقیق کارشناسی شده و نقاط قوت و ضعف آن به درستی احصا شود، به سبب آنکه در دوره‌ای توسط افرادی خاص موضوع پیگیری شده دلیلی بر رد آن در شرایط فعلی قطعا محسوب نمی‌شود.

سیدفرید موسوی در پایان گفت: طرح تفکیک شورای شهر و شهرداری ری از تهران اکنون در دستور کار کمیسیون امور داخلی و شوراها قرار گرفته است و پس از آن به صحن مجلس می‌آید که امیدوارم با رای موافق همکارانم در مجلس و کمیسیون شاهد تحقق مطالبه چندین ساله شهروندان ری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز