خبرگزاری کار ایران

ادعای آژانس امنیت ملی آمریکا درباره استفاده روسیه از زیرساخت‌های ایران برای اجرای حملات سایبری

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۲۶

آژانس اطلاعات انگلستان و آمریکا مدعی شدند که روسیه از زیرساخت‌های ایران برای اجرای حملات سایبری استفاده کرده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، آژانس امنیت ملی آمریکا و آژانس اطلاعات انگلیس مدعی شدند که هکرهای روس کدهای مخرب خود را روی زیرساخت‌های سایبری ایران قرار می‌دهند تا از این طریق دست به عملیات سایبری در کشورهای مختلف بزنند.

در این بیانیه مشترک آمده است: هکرهای روسیه با استفاده از سیستم APT۳۴ که در واقع نوعی سیستم فرماندهی و کنترل است.  کدهای مخرب را بر روی زیرساخت‌های سایبری ایران قرار دادند و از این طریق توانستند دست به حملات سایبری بزنند. 

«پل چیچیستر» مدیر عملیات مرکز امنیت سایبر ملی انگلیس در این باره گفت: سازمانی با نام تورلا Turla از زیرساخت‌های رایانه‌ای ایران استفاده کرده است و در ۲۰ کشور مختلف حملات سایبری مختلف انجام داده است. آنها از قابلیت جدیدی برای مخفی کردن هویت خود استفاده کرده‌اند.

در ادامه بیانیه مشترک آمریکا و انگلیس در این باره آمده است: ما یک پیام روشن را ابلاغ می‌کنیم. حتی  اگر هکرها و عوامل حملات سایبری از ماسک برای روشن نشدن هویتشان استفاده کنند. ما می‌توانیم آن‌ها را به راحتی بشناسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز