خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین کنفرانس یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل با حضور ظریف

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۱۹۰

نخستین کنفرانس بین المللی یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با حضور محمد جواد ظریف و مهمانانی از کشورهای اروپایی و آسیایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نخستین کنفرانس یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

این کنفرانس به دنبال تبیین حد و مرزهای چالش یک جانبه‌گرایی در برابر موضوعات متعدد حقوق بین‌الملل است و در این نشست ابعاد مختلف یکجانبه‌گرایی در حقوق بین‌الملل از جمله در محیط حوزه زیست، حقوق بشر بین‌الملل، صلح و امنیت ملی، سازمان‌های بین‌المللی، حل و فصل اختلافات بین‌المللی و نیز آثار اقدامات یک جانبه آمریکا بر حقوق بین‌الملل و مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها در همراهی با موارد نفی حقوق بین‌الملل و ... با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.                                    

گفتنی است این کنفرانس چهار پیش‌نشست تخصصی در تعدادی از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز، دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشکده نفت تهران با عنوان پیامدهای حقوقی – سیاسی یک جانبه‌گرایی آمریکا در جامعه بین‌الملل، ابعاد حقوقی خروج آمریکا از برجام و آینده امنیت بین‌المللی، یک جانبه‌گرایی آمریکا، معاهدات بین‌المللی و آینده امنیت دسته‌جمعی و مدیریت تکانه‌های ناشی از تحریم و رفتار دول مختلف بر حوزه انرژی داشته است.                                                  

همچنین متخصصانی از بیش از 10 کشور مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که در این نشست  26 سخنرانی علمی خواهند داشت که 16 نفر آنها از اساتید دانشگاه‌های کشور و 10 نفر مهمان خارجی نیز در این کنفرانس حضور دارند.                                      

گفتنی است این کنفرانس با همکاری موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود و در آن اساتید و متخصصان برجسته حقوق و روابط بین‌الملل از کشورهای ایتالیا، هند، روسیه، فنلاند، لهستان، پاکستان، ازبکستان، روسیه، مقدونیه و افغانستان حضور و سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز