خبرگزاری کار ایران

گلف نیوز بررسی کرد؛

اشتباهات ترامپ باعث تضعیف نقش آمریکا در منطقه شد/ تهران به‌رغم فشارها، قدرتمندتر و تهاجمی‌تر شده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۳۴

«گلف نیوز» در تحلیلی به بررسی ابعاد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از گلف نیوز، زمانی که «دونالد ترامپ» پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد، کشورهای عربی باید به این فکر می کردند که وی شریک قابل اعتمادی نیست. ترامپ به توافق هسته‌ای ایران پایان داد و تحریم‌های شدید جدیدی علیه ایران وضع کرد. اما به نظر می‌رسد ایران به‌رغم مشکلات تهاجمی‌تر و قدرتمندتر شده است. وضعیتی که ترامپ عامل اصلی آن است.

ترامپ روزهای گذشته اعلام کرد که از سوریه خارج می‌شود. این تصمیم ترامپ در واقع سوریه را به روسیه و ایران واگذار می‌کند. 

رئیس‌جمهوری آمریکا به‌رغم این که صحبت‌های تهدیدآمیزی علیه ایران انجام داده است، نشان داد که تنها تهدید می‌کند و در عمل کاری برای مقابله با ایران انجام نمی‌دهد. حتی پس از حمله به آرامکو مهم‌ترین واکنش ترامپ این بود تعدادی نیرو به عربستان اعزام کند. ترامپ اکنون نشان داده که شریک قابل اعتمادی نیست، او حتی در سوریه نیز شرکای کُرد خود را تنها گذاشته است. 

اشتباهات ترامپ باعث تضعیف نقش آمریکا در منطقه شده است. «جورج بوش» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با حمله به عراق تصور می‌کرد که با پایان دادن به دوران امپراتوری صدام می‌تواند نام و اعتبار زیادی را برای آمریکا به همراه آمورد اما اشتباه فکر کرده بود. عراق آن قدرها هم ضعیف نبود. آمریکا در عراق به جنگی طولانی‌مدت وارد شد، اعتبار خود را از دست داد و اعتبار ایران را بالا برد. ایران نقش خود را در عراق تقویت کرد، در حالی که آمریکا در جنگی بی نتیجه وارد شده بود.

آمریکا در عراق تحقیر شد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ارتش خود را در زمان مناسب از عراق خارج کرد اما اکنون ترامپ تصمیم گرفته است سوریه را رها کند. خروج از سوریه قدرت ایران را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز