خبرگزاری کار ایران

ایندیپندنت گزارش داد؛

خروج آمریکا از سوریه قدرت ایران و روسیه را بیشتر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۴۵

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به بررسی خروج آمریکا از سوریه پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه فرصتی برای ایران است  تا حوزه نفوذ خود را گسترش دهد. نیروهای هم‌پیمان ایران می‌توانند قدرت بیشتری داشته باشند و امکان فعالیت بیشتری پیدا می‌کنند.

از طرف دیگر تجاوز ارتش ترکیه به شمال سوریه امکانی  را برای ایجاد یک توافق دائمی میان کُرد‌ها و دمشق ایجاد کرده است.

ایران و روسیه خواهان احیای توافق صلح آدانا میان ترکیه و سوریه هستند. از سوی دیگر، احتمال توافق میان نیروهای کُرد و سوریه وجود دارد. به نظر می‌رسد ترامپ نیز با این اتفاق مشکلی ندارد. این برای بشار اسد بسیار خوب است چرا که امکان توافق میان سوریه و ترکیه را نیز بیشتر می‌کند. این اتفاق خوشایند ایران و روسیه خواهد بود.

اکنون در شمال سوریه آتش‌بس برقرار شده است و شاید در آینده نزدیک شاهد تحولات جدیدی باشیم. اما چیزی که مشخص است خروج آمریکا از سوریه و تحولات جدید در سوریه آینده را برای ایران و روسیه روشن و امیدوارکننده کرده است  و قدرت بیشتری به آنها می دهد. در حالی که آمریکا با خروج از سوریه اعتبار خود را در معرض خطر قرار داده است و آینده نگران‌کننده و تاریکی را برای خود رقم زده است. 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز