خبرگزاری کار ایران

اسلامی:

پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت زائران اربعین در هر چهار مرز صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۵۰۷

وزیر راه و شهرسازی گفت: الان حدود ۸۰۰ هزار نفر در عتبات حضور دارند و در حال بازگشت تا دو روز دیگر هستند. پیش‌بینی‌های لازم برای این که وسیله نقلیه لازم برای آنها فراهم شود در هر چهار مرز صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی صبح امروز در قرارگاه مرکزی حمل و نقل زائران اربعین حسینی، گفت: با توجه به اینکه سفر اربعین غیرقابل پیش‌بینی و زوار و مردم آن را برنامه‌ریزی می‌کنند که چه زمانی به این سفر بروند، با ارتباط پیامکی که ستاد مرکزی اربعین با مردم داشت به گونه‌ای کار پیش رفت که این برنامه‌ریزی‌ها و عملکرد که مردم و زوار داشتند ارتباط بهتری نسبت به گذشته پیدا کرد.

 وی با اشاره به انطباق ۹۰درصدی ارتباط ستاد اربعین و زائران از طریق پیامک، ادامه داد: به همین دلیل می‌توان گفت این برنامه ریزی جواب داد. الان حدود ۸۰۰ هزار نفر در عتبات حضور دارند و در حال بازگشت تا دو روز دیگر هستند.

اسلامی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای این که وسیله نقلیه لازم برای آنها فراهم شود در هر چهار مرز صورت گرفته است. برآورد ما این است که از این ۸۰۰ هزار نفر با توجه به اینکه تعدادی با خودروی شخصی مسافرت کرده‌اند، حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار نفر بخواهند با اتوبوس برگردند. 

وزیر راه تاکید کرد: ۱۱ هزار اتوبوس برای این کار در نظر گرفته شده که امیدوار هستید طبق همین برنامه ریزی زائران بتوانند با وسایل نقلیه عمومی که برای آنها در نظر گرفته شده، بازگشت داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان وزیر کشور مبنی بر استراحت زوار در مرز و رعایت نکات ایمنی در رانندگی، گفت: این نکات مورد تایید همه ما است که زائران با خستگی رانندگی نکنند.

وی با تشکر از همه کسانی که در حوزه حمل و نقل اربعین حسینی تلاش کردند، بیان داشت: ما با حداقل تاخیر در هواپیما مواجه بودیم حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته پرواز داشتیم حدود ۱۰۰ درصد در مسئله قطار از سال گذشته بیشتر بوده است و میزان مسافران در حمل و نقل جاده ای با یک افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مواجه شده است. 

وزیر راه تصریح کرد: انشاالله بتوانیم بهسازی و توسعه پایانه های مرزی را همچنان ادامه دهیم؛ کیفی‌سازی راه‌ها را همچنان ادامه دهیم نه فقط برای اربعین بلکه برای کل ایام مردم بتوانند با رفاهی کامل با ایمنی سفر کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز