خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

اوراسیا یک فرصت برای صادرات کشور است/ خطری صنایع را تهدید نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۸۵۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اوراسیا فرصتی است که ما صادارت مان را تقویت کنیم.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با ورود ما به اتحادیه اوراسیا و وضع تعرفه ترجیحی برای تعدادی از کالاها، چه صنایعی در معرض خطر قرار می‌گیرند و برنامه وزارتخانه برای حمایت از آنها چیست؟ گفت: خطری در کار نیست و این یک فرصت برای کشور است.

وزیر صنعت ادامه داد: امتیاز ۵۰۲ قلم کالا به ما داده شده است و ما هم امتیاز ۳۶۰ قلم کالا را به آن‌ها دادیم. این کالاها را با دقت بسیار انتخاب کرده‌ایم و بیشترین امتیازی که داده شده برای کالاهای کشاورزی یا تولیدات مازاد صنعتی در حوزه‌های پتروشیمی است.

وی تاکید کرد: این اقلام فقط کالاهای تولیدی آن کشور هستند و غیر از این نمی‌تواند وارد شود. اینگونه نیست که هر کشوری بخواهد کالا وارد کند. 

رحمانی خاطر نشان کرد: امتیازاتی که به آن‌ها دادیم مواردی است که واردات داریم یعنی پیش از آن از جای دیگری وارد می‌کردیم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم فرصت بیشتری را فعال کنیم و به دلیل آن که تازه می‌خواهد راه اندازی شود، یک فرصتی است که ما صادارت مان را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه در حال توسعه است  و غیر از پنج کشوری که وجود دارد ،کشورهای مهم دیگری مثل هند و تایلند در حال مذاکره برای وارد شدن هستند که معتقدم باید این را یک فرصت تلقی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز