خبرگزاری کار ایران

در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران؛

تعداد مهاجران افغان به اروپا افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۷۲۴

: تقریباً نیمی از پناهجویان افغان که در حال ورود به اروپا هستند، قبلا در ایران زندگی می‌کردند و یا اینکه تعداد زیادی از مهاجران افغانستانی که به اروپا سفر می‌کنند در ایران متولد شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حالی که اتحادیه اروپا از موج جدیدی از پناهجویان از سوریه در پی حمله ترکیه در هفته جاری به منطقه شمال شرقی این کشور، هراس دارد، مقام‌های اتحادیه اروپا هشدار دادند که تعداد فزاینده مهاجران افغان یک مشکل جدی‌تر است.

 از ابتدای سال ۲۰۱۹ ، نزدیک به ۱۷۰۰۰ افغانی برای رسیدن به سواحل اتحادیه اروپا از دریای اژه عبور کرده‌اند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به رویترز گفت: تقریباً نیمی از پناهجویان افغان که در حال ورود به اروپا هستند، قبلا در ایران زندگی می‌کردند و یا اینکه تعداد زیادی از مهاجران افغانستانی که به اروپا سفر می‌کنند در ایران متولد شده‌اند.

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه گفت: سیاست آمریکا به طور قابل توجهی اوضاع اقتصادی ایران را بدتر کرده است. با توجه به مشکلات همسایه‌های ایران، مهاجران افغانستانی اروپا را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خانواده‌های خود در افغانستان را تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز