خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

کار آمدنیوز، خیانت به رسانه بود/ دستگیری روح‌الله زم موجب اتهام‌زنی‌های جدید نشود/ دولتِ حمله‌کننده به نفت‌کش ایرانی پاسخ مناسب را خواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۶۹۶

سخنگوی دولت درباره آخرین نتایج بررسی حمله به نفتکش ایرانی گفت: به موقع حاصل بررسی‌ها را اعلام خواهیم کرد و قطعا حمله‌کننده پاسخ مناسب را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز ۲۴مهرماه در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر جزئیات جدید در مورد حمله به نفت‌کش ایرانی و پاسخ ما به آنها، گفت: این حدس حدالقل بین در مورد دو دولت زده می‌شود و یک رژیم و یک دولت نیست اما باید اطمینان حاصل کنیم.

وی اضافه کرد: ما به امنیت منطقه تمایل داشتیم اما قطعا اجازه نخواهیم داد کسی احساس کند لطمه‌ای به ما زده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با توجه به اینکه این شلیک‌ها از روی شناورها هم می‌توانسته صورت بگیرد، اما قطعا اعمال تروریستی فردی یا گروهی نیست، تصریح کرد: حتما دولتی پشت موضوع بوده و ما می‌خواهیم آن را با دقت بررسی کنیم؛ باید کشتی برسد، فعلا عکس‌هایی از قطعات کشتی وجود دارد اما باید خود قطعات بیاید و کارشناسان نظامی ما آن را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: به موقع حاصل بررسی‌ها را اعلام خواهیم کرد و قطعا حمله‌کننده پاسخ مناسب را خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد هدفگذاری دولت در بازار کسب و کار گفت: از زمانی که تحریم‌ها آغاز شد، جهت‌گیری تولید و اشتغال به سمت خدمات مولد و صنایعی که به دلیل تحریم، واردات کمتری از کالاهای آنها صورت می‌گیرد، سوق پیدا کرد که این امر اشتغال مناسبی را ایجاد کرد و اشتغال روستاییان افزایش یافت. سیاست‌های اشتغال در دوران تحریم دنبال می‌شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و بانک مرکزی هم در مناطقی که ممکن است مشکلی پیدا کنند را زیر نظر دارند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری در مورد دستگیری سرشبکه «آمدنیوز» گفت: به نظر من، آمدنیوز یک رسانه نبود، آنها تروریست‌های آبرو بودند، آنهایی که در رسانه می‌نویسند و پای قلمشان می‌ایستند، حتی اگر مخالف دولت و نظام بنویسند، به دلیل اینکه پای اعتقادشان ایستاده‌اند، قابل احترام هستند.

وی تأکید کرد: اما کسی که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کند، قابل احترام نیست. مطالب این سایت‌ها ۹۰ درصد دروغ است و آبرو و حیثیت افراد را می‌برد. در این کانال آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و آموزش‌های تروریستی داده می‌شد. این کانال اساس کار خود را بر افشاگری‌های دروغ گذاشته بود.

ربیعی با تأکید بر اینکه بزرگترین خیانت آمدنیوز، خیانت به رسانه بود، گفت: آمدنیوز به کلماتی مثل «آزادی، دموکراسی و مبارزه» خیانت کرد و من اساساً این کانال را رسانه نمی‌دانم.

سخنگوی دولت ادامه داد: این سایت برای فروپاشی ذهنی جامعه فعالیت می‌کرد که در راستای عملیات روانی بود. همه کسانی که معتقد به آزادی قلم و شرافت قلم هستند، از دستگیری این فرد خوشحال هستند.

وی با بیان اینکه این دستگیری نباید موجب اتهام‌زنی‌های جدید شود، گفت: اجازه دهید دوستان ما در سازمان اطلاعات سپاه که از آنها برای این پرونده تشکر می‌کنم، خودشان این موضوع را دنبال کنند؛ از اتهام‌زنی و گمانه‌زنی خودداری کنید و امتداد آمدنیوزی درست نکنید.

ربیعی تأکید کرد: اصحاب رسانه از اینکه ساحتشان از تروریست آبرو پاک شد، خوشحال هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اهداف کارگروه‌های مبارزه با پولشویی گفت: این کارگروه دستگاه‌های متولی هستند که در این حوزه نظارت دارند؛ شامل بانکداری، اوراق بهادار، بیمه، مؤسسات مالی و اعتباری و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی.

وی با بیان اینکه کشور ما قربانی تروریسم است، افزود: کارگروه‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است، وظیفه دارند که تمام راه‌ها، منفذها و بخشنامه‌های داخلی دستگاه‌ها را کنترل کنند تا پولشویی به طور کامل از بین برود.

ربیعی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد طرح «فرا برجام» فرانسه اظهار داشت: اسم این طرح «فرا برجام» یا هر چیز دیگری باشد، باید بر اساس شرایط ایران سنجیده شود. ما هیچ صحبتی تحت تحریم با ایالات متحده آمریکا نداریم و تحت تحریم، گفت‌وگو نمی‌کنیم ولی اگر هر آنچه که برای ما تصویب شده و اجرا شود، مشکلی برای مذاکره نداریم؛ حتی با اینکه کشورهای دیگری اضافه شوند، مشکلی نداریم.

سخنگوی دولت گفت: روح موضوع، تضامینی است که مد نظر ایران است. ایران باید بتواند آزادانه نفت خود را بفروشد و پول آن را به کشور بازگرداند. باید تحریم از سر ملت مظلوم ایران برداشته شود. در مورد این طرح باید وزارت امور خارجه توضیح دهد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره حمله ملخ‌ها به ایران در سه ماه آینده بیان کرد: پیش از این نیز ایران در مبارزه با ملخ‌ها موفق عمل کرد، ملخ‌ها پدیده برون‌مرزی بودند و بر اساس تجربه قبلی، با آنها مبارزه خواهیم کرد.

ربیعی با اشاره به جلسه امروز هیئت دولت گفت: یکی از مباحث امروز در هیئت دولت، بحث حمایت از کسب‌ و کارها و برداشتن موانع کسب و کار، ارتقای رتبه ایران در کارآفرینی و حوزه کسب و کار بود. یکی از لوایحی که امروز بررسی شد، لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح لایحه قانونی تجارت بود. بر این اساس حقوق سهامداران خرد بیشتر تضمین می‌شود که این امر موجب می‌شود سهم سرمایه‌گذاری خرد در بازار سرمایه افزایش یافته و سرمایه‌گذاران خارجی نیز می‌توانند تضامین بیشتر قانونی برای سرمایه‌گذاری خرد به دست آورند.

سخنگوی دولت ادامه داد: تحریم موجب شده است صادرات و وارداتمان را بیشتر کنترل کنیم. هر کشوری در شرایط تحریم‌ها ناچار است که قیمت‌ها را کنترل کند؛ این امر برخی شاخص‌های کشور در بازارهای بین‌المللی را دچار تغییر کرده است اما تصویب و اجرای این لایحه موجب خواهد شد شاخص‌های ایران بهبود یابد.

ربیعی افزود: علاوه بر این، موجب حرکت نقدینگی از سمت طلا و ارز به سمت سرمایه‌گذاری در بازار سهام‌های خرد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز