خبرگزاری کار ایران

ادعای روزنامه فیگارو درباره بازداشت روح‌الله زم در نجف

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۵۱۵

روزنامه فیگارو مدعی شد که روح‌الله زم در نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه فیگارو مدعی شد که روح‌الله زم احتمالا در شهر نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است.

این روزنامه تاکید کرد که احتمالا زن جوانی در پاریس زم را برای سفر به عراق جهت دیدار با آیت‌الله سیستانی ترغیب کرده و فرانسه با عدم جلوگیری از این سفر، بازداشت او را تسهیل کرده است.

به نوشته این روزنامه، وزارت کشور فرانسه «مسافرت زم به عراق» را تایید کرده است.

برخی رسانه‌های خارجی هم مطالبی را به نقل‌از مهسا رازانی همسر روح الله زم در خصوص چگونگی خروج وی از فرانسه و مقصد او منتشر کردند که باور آن بسیار سخت است.

در خبرهای منتشر شده از قول همسر روح‌الله زم گفته شده که او عصر جمعه ۱۹مهر با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به مقصد بغداد پرواز کرده و با توقفی کوتاه در امان در بامداد شنبه ۲۰ مهرماه وارد پایتخت بغداد شده است.

او توقف کوتاهی در امان، پایتخت اردن، داشت و بامداد شنبه ۲۰ مهر به بغداد رسید. ۲۴ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و به تماس‌های زیاد من پاسخ نداد.

وی همچنین اعلام کرد: روح الله زم در بامداد روز یکشنبه در تماس تلفنی یک‌ دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول از سلامتی‌اش خبر داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم.

اگرچه هنوز مقام‌های رسمی کشورمان اطلاعات مربوط به نحوه دستگیری روح الله زم را منتشر نکرده‌اند لیکن غیر قابل باورترین گزینه‌ای که می‌توان در مورد دستگیری این فرد مدنظر قرار داد سفر او به عراق برای ملاقات با آیت الله سیستانی و یا هر فعالیت مشابه دیگر است.

به نظر می‌رسد سرویس اطلاعاتی فرانسه که مستقیما حفاظت از روح الله زم را برعهده داشته با تحت فشار گذاشتن خانواده زم و انجام عملیات فریب رسانه‌ای بدنبال ارسال سیگنال ‌های غلط برای دور کردن نگاه‌ها از پشت پرده‌های مرتبط با کشور فرانسه در این موضوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز