خبرگزاری کار ایران

هاآرتص:

نتانیاهو با تهدیدهایش تنها ایران را وادار به انتقام‌جویی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۲۲

هاآرتص در گزارشی به سیاست نتانیاهو در مقابل ایران پرداخت و نوشت: ایران اکنون به اندازه کافی قوی و بزرگ شده است تا بتواند اقداماتی را علیه اسرائیل انجام دهد و با صبر و شکیبایی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، نخست وزیر اسرائیل سیاستی را برای مقابله با ایران انتخاب کرده است که محکوم به شکست است. ایران اکنون به اندازه کافی قوی و بزرگ شده است تا بتواند اقداماتی را علیه اسرائیل انجام دهد و با صبر و شکیبایی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند.

سخنان تند و تهدیدآمیز مانند اینکه ما نمی‌خواهیم ایران در سوریه حضور خود را تقویت کند، یک جمله بی‌اساس است و به جایی نخواهد رسید. تنها ایران را وادار به انتقام و انتقام‌جویی می‌کند. ایران با تقویت روابط خود با حزب‌الله اکنون تهدیدی جدی برای اسرائیل شده است.  نتانیاهو به جای اینکه برای حل مشکلات خود با فلسطین و پایان درگیری با حماس اقدام کند، دست به بیان جملات تهدیدآمیز علیه ایران زد. 

بهتر بود اسرائیل به جای اینکه به تهدید نظامی علیه ایران بپردازد اقداماتی برای خنثی کردن قدرت حزب الله انجام دهد این کار تهدید موشکی علیه اسراییل را از بین می‌برد و با قدرت ایران برای مقابله با اسرائیل نیز مقابله می‌کرد. 

اکنون همه می‌دانند که اسرائیل از یک طرف درگیر جنگ با حماس است و از طرف دیگر سیاست در حال فروپاشی نتانیاهو در مقابل ایران، اسراییل را به جنگی دیگر با ایران نیز سوق می‌دهد.

ایران اکنون نیروهای حزب الله را در جولان حمایت می‌کند. حزب الله اکنون تهدیدی جدی برای اسرائیل است  علیرغم سختی‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی‌، ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد و آن را رها  نمی‌کند. از دونالد ترامپ نمی‌ترسد. درعوض، ترامپ، فرمانده قدرتمندترین ارتش جهان ، کسی است که از جنگ می‌ترسد و خواهان دیدار با رهبران ایران است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ایران نه تنها به دلیل برتری‌های نظامی خود به عربستان حمله کرد، بلکه به این دلیل حمله کرد که می‌توانست حدس بزند ترامپ هیچ پشتیبانی واقعی از متحدان خود نمی‌کند. این چیزی است که نتانیاهو و دولت وی نتوانستند درک کنند و اگر این موضوع را درک می‌کردند، با رفتار غیرمسئولانه خود اسرائیل را به سمت جنگ با ایران هدایت نمی‌کردند.

تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که امیدوار باشیم که نتانیاهو و اطرافیانش درک کنند که پیشرفت در جهت حل و فصل مناقشه با فلسطینی‌ها باید در صدر برنامه‌های دیپلماتیک و امنیتی قرار داشته باشد و ارتش اسرائیل باید برای مقابله با حزب‌الله و حماس تلاش کند و در این راه سعی کنند به جای اینکه به بیان اظهارات تهدید‌آمیز علیه ایران بپردازند بدانند که این تهدیدها علیه ایران یک سیاست شکست خورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز