خبرگزاری کار ایران

تحلیل واشنگتن تایمز از ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به عربستان؛

ترامپ در حال بازی با شیری به نام ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۲۰

واشنگتن تایمز در تحلیلی به تصمیم ترامپ برای ارسال تجهیزات نظامی به ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌تایمز، ترامپ محاسبات سیاسی خود را برهم زده است، تصمیم ترامپ برای خروج سربازان آمریکایی از اسرائیل، در راستای اجرای یکی دیگر از وعده‌های انتخاباتی ترامپ مبنی بر پایان جنگ‌های بی‌پایان بود.

اما مشکل این است که ارسال کمک‌های نظامی به عربستان، آمریکا را در خطر مقابله با ایران قرار می‌دهد و می‌تواند وعده ترامپ برای پایان جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه را بر هم بزند. کارشناسان معتقدند خروج از سوریه در راستای تقویت حضور نظامی در عربستان بوده است.  

جاشوا لاندیس، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه اوکلاهما ، گفت: رئیس‌جمهور ترامپ سیاست ما در خاورمیانه را برای مقابله با ایران طراحی می‌کند.

وی افزود: او می‌گوید که می‌خواهد ما را از جنگ‌های بی پایان نجات دهد و او خواهان مذاکرات صلح در افغانستان و هم چنین خواهان عقب‌نشینی از سوریه شده است. او تمام این کارها برای جلب حمایت داخلی انجام می‌دهد در حالی که در واقع او ما را از جنگ رها نمی‌کند. او به عربستان نیرو ارسال کرده است این اتفاق ما را در تاریکی جنگ با ایران قرار می‌دهد و تنش‌ها را افزایش می‌دهد. 

وی گفت: ترامپ در حال بازی با شیری به نام ایران است و این شیر قرار نیست آرام بنشیند تا از گرسنگی بمیرد او برای رهایی خود تلاش می‌کند سیاست‌های ما در مورد ایران به افزایش تنش منجر خواهد شد. 

این در حالی است که پنتاگون می‌گوید: افزایش نیروها به عربستان سعودی به معنی تمایل به جنگ نیست بلکه تنها به معنی این است که از عربستان سعودی بعد از حمله اخیر به آرامکو دفاع شود. 

برایان هوک، نماینده ویژه وزار خارجه آمریکا در مورد ایران، گفت: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست. وی گفت که استراتژی استفاده از فشار اقتصادی و نظامی برای کشاندن ایران به میز مذاکرات است.

ترامپ ایالات متحده را از توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران خارج کرد، مقام‌های دولت گفتند که هدف از این کار، دستیابی به توافقنامه جدید با ایران است تنها فعالیت‌های هسته‌ای ایران را شامل نمی‌شود بلکه برنامه‌های موشکی بالستیک و پشتیبانی از تروریسم در سراسر منطقه را در برمی‌گیرد.

یکی از کارشناسان موسسه هادسون به واشنگتن تایمز گفت: اعزام نیرو به  عربستان سعودی طبیعتاً حرکتی  دفاعی است تا بتواند حملات ایران را خنثی کند و این حملات را کم‌تر کند.

مارک اسپر در این باره گفت: استقرار نیرو در عربستان سعودی در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است. هدف نهایی رئیس‌جمهور متوقف کردن جنگ‌های بی‌پایان است.

وی گفت: ما آرزو داریم که بتوانیم نیروهای خود را جابجا کنیم، در مناطق خاصی از جهان به عقب برگردیم تا بتوانیم آنها را برای مقابله با چالش‌های واقعی استراتژیکی که با آن روبرو هستیم، احیا کنیم. چین و روسیه برای ما خطرناک هستند، ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که نیروهای کافی داریم تا از شرکای خود، عربستان سعودی و امارات متحده عربی دفاع کنیم و دوم اینکه می‌خواهیم مانع رفتار تحریک‌آمیز ایران شویم که می‌تواند منجر به درگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز