خبرگزاری کار ایران

دیوان محاسبات در نامه‌ای به هیئت‌رییسه مجلس:

حکم قطع پرداخت فوق‌العاده‌های ایثارگری را دیوان عدالت اداری صادر کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۸۲۶

دیوان محاسبات در نامه‌ای خطاب به هیئت‌رییسه مجلس، گفت: ممنوعیت پرداخت همزمان دو فوق‌العاده ایثارگری مربوط به دیوان محاسبات نبوده و حکمی است که هیات تخصصی دیوان عدالت اداری آن را صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، دیوان محاسبات در واکنش به نطق حسن کامران درباره قطع فوق العاده های ایثارگری توسط دیوان محاسبات نامه ای خطاب به هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی نوشته است و در این نامه تاکید کرده که ممنوعیت پرداخت همزمان دو فوق العاده ایثارگری براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون جامع خدمات‌رسانیمربوط به دیوان محاسبات نبوده و حکمی است که هیات تخصصی دیوان عدالت اداری آن را صادر کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

"سال رونق تولید"

هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما در اجرای ماده (۷۴) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با عنایت به نطق اضطراری روز (یکشنبه، ۲۱ مهر ماه) صحن علنی مجلس شورای اسلامی جناب آقای حسن کامران دستجردی نماینده مردم شریف اصفهان در خصوص تقاضای جمعی از فرزندان معزز شاهد شاغل در دستگاه های اجرایی مبنی بر پرداخت توأمان فوق‌العاده ایثارگری موضوع بند (۲) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به استحضار می‌رساند مطابق دادنامه شماره ۲۴۵ مورخ  ۲۹/۱۰/۱۳۹۵هیأت تخصصی اداری و استخدامی دیوان عدالت اداری «... فوق العاده ایثارگری موضوع بند (۲) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ به موجب ماده (۷۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۹۱ در مواردی که با ماده (۵۱) قانون اخیرالذکر مغایرت دارد لغو گردیده است...»؛ لذا پرداخت توامان دو فوق‌العاده مزبور موضوع مبانی قانونی اشاره شده منایر دادنامه موصوف می‌باشد.

مزید استحضار اینکه آراء صادره از هیأت تخصصی بموجب ماده (۸۴) قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ لازم الاجرا می باشد و مراتب سابقا نیز طی نامه شماره ۱۷۵/۲۰۰۰۰ مورخ ۱۲/۳/۱۳۹۸ (تصویر پیوست) به نماینده محترم مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده است.

محسن عمرانی

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز