خبرگزاری کار ایران

درخواست شوشتری از دولت برای تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قوچان

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۶۴۴

نماینده مردم قوچان از وزرای دولت تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه انتخابیه خود را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، هادی شوشتری در نشست علنی  امروز (دوشنبه،۲۲مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: در آستانه اربعین حسینی(ع) صمیمیانه ترین مراتب ارادت و دلدادگی خود را تقدیم آستان مقدس حضرت امام حسین(ع) می کنیم، آن امام عزیز در آغاز حرکت تاریخی، فلسفی، سیاسی هدف بنیادی نهضت خود را اصلاح در شئون مختلف جامعه اسلامی تبیین کرده اند و فرمودند:" انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی"

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: از محضر نمایندگان محترم ملت اجازه می خواهم در خصوص مسائل و مشکلات اجرایی حوزه انتخابیه ام شهرستان های قوچان در استان خراسان رضوی و شهرستان و شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی نکات و تذکراتی به مسئولین اجرایی کشور و وزرای هیات دولت بیان کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی خطاب به جهانگیری و دبیر دولت، گفت: از معاون اول رئیس جمهوری می خواهم با توجه به تصویب ایجاد بخش های جدید آساک و آبکوه در شهرستان قوچان در کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت، موضوع با قید فوریت در دستور هیات وزرات جهت تصویب نهایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از جهانگیری معاون اول، اسلامی وزیر راه و شهرسازی و دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی می خواهم جهت تامین منابع مالی و تعیین فاینانس خارجی پروژه مهم راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان به عنوان مهمترین پروژه محرک توسعه اقتصادی پهنه شمال شرق کشور اقدام کنند.

این نماینده مجلس بیان داشت: به وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در خصوص منابع مالی و شروع عملیات اجرایی قطعه دوم آزاد راه مشهد-چناران- قوچان با هدف کاهش ترافیک سنگین ورودی از محور شمال شرق کشور به دومین کلانشهر کشور تذکر می دهم.

شوشتری درادامه نطق خود به وزیر کشور تذکر داد و گفت: وزیر کشور در خصوص ارسال طرح ارتقاء روستای مزج در بخش مرکزی قوچان و روستاهای خلق، مامان و چری در بخش مرکزی فاروج به عنوان نقطه شهری و تاسیس شهرداری در آن اقدام کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج ادامه داد: به صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت تامین منابع مالی در خصوص تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری قوچان به عنوان موسیقی مقامی کشور و تکمیل و بهره برداری از مجمتع فرهنگی هنری شهرستان قوچان به معاونت هنری وزارت مذکور در خصوص ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره پیران چنگی، تکمیل کتابخانه تیتکانلو، تامین اعتبار برای احداث ساختمان جدید کتابخانه فاروج، تامین اعتبار برای تکمیل و بهره برداری پروژه میقات الرضا در شهرستان قوچان تذکر می دهم.

این نماینده مجلس همچنین به وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری برای تامین منابع مالی در خصوص احداث سالن ورزشی، تالار اجتماعات، کتابخانه سلف سرویس دانشگاه صنعتی قوچان، همچنین رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص راه اندازی آموزشکده فنی خواهران در قوچان تذکر داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بیان داشت: به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ارتقا مجتمع آموزش عالی سلامت به سطح دانشکده علوم پزشکی، تکمیل و بهره و برداری پروژه های نیمه تمام مراکز خدمات جامع سلامت قوچان تذکر می دهم.

وی همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه طرح توسعه مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان و همچنین شرکت کاشی طوس قوچان با هدف تولید پایدار تذکرداد. همچنین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص شروع عملیات اجرایی پلی کلینیک قوچان و تامین اعتبار برای احداث ساختمان اداری تامین اجتماعی شعبه فاروج تذکر داد.

نماینده مردم قوچان و فراوج ضمن تذکر به رئیس سازمان بهزیستی کشور برای تکمیل ساختمان مجتمع آروزی شهر قوچان گفت: از وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور برای تعیین تکلیف پروژه گاز رسانی به شهر باجگیران و ۱۲ روستای باقی مانده اقدام کند و به  به مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تذکر می دهم که در خصوص ثبت ملی فاروچ به عنوان پایتخت آجیل کشور، ارتقا نمایندگی شهرستان قوچان به سطح اداره، احداث زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری دره یوسف خان اقدام شود.

این نماینده مجلس به وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور تذکر داد تا در خصوص تکمیل و بهره برداری استخر دانش آموزی قوچان و فاروج و احداث مرکز فرهنگیان شهرستان فاروج و همچنین دانشگاه فرهنگیان قوچان اقدام شود، از رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس بنیاد مستضعفان کشور خواست رسیدگی ویژه به وضعیت معیشتی دهستان سنگر شهرستان فاروج را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز