خبرگزاری کار ایران

امروز در صحن علنی؛

لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۶) قانون مبارزه با پولشویی به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۷۳

لایحه دولت با عنوان الحاق یک تبصره به ماده (۶) قانون مبارزه با پولشویی در صحن علنی مجلس تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، لایحه یک فوریتی «الحاق یک تبصره به ماده (۶) قانون مبارزه با پولشویی» امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

پس از اظهارات نماینده دولت و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی، رئیس مجلس اصل لایحه را به رای گذاشت که نمایندگان با ۱۳۷ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن با این لایحه موافقت کردند.

لازم به ذکر است که موافقان و مخالفان این لایحه روز گذشته در صحن علنی مجلس به بیان نظرات خود پرداختند.

پس از تصویب این لایحه، نمایندگان با ارجاع مواد این لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی جهت بررسی های لازم رای مثبت دادند.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با این لایحه مخالفت کرده بود و یکی از دلایل خود را عدم نیاز به قانون گذاری مجدد عنوان کرده بود.

متن ماده واحده این لایحه به شرح زیر است:

نهادها و دستگاه های اجرایی موضوع مواد ۵ و ۶ مانند بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی، کانون وکلای دادگستری، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه که مطابق قوانین و مقررات بر عملکرد اشخاص مشمول نظارت می کنند مکلفند علاوه بر انجام تکالیف اجرایی مقرر در این قانون، قانون تامین مالی تروریسم و مقررات مربوط به آن تکلیف نظارتی خود را نسبت به عملکرد این اشخاص در چارچوب قوانین و مقررات مذکور به نحو موثر معمول دارند.

همچنین نهادها و دستگاه های یاد شده موظفند در صورت شناسایی تخلف یا جرم، حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیرقضایی صالح اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز