خبرگزاری کار ایران

کامران در نطق میان دستور:

از رئیس دستگاه قضا تقاضا داریم وزرای نیرو و کشور را محاکمه کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۰۰

یک عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: وقتی برای منطقه‌ای نه منبع جدید آبی و نه حقابه پیش‌بینی می‌شود نباید برخوردهای چکشی صورت گیرد؛ وزیر نیرو تنها یک بار آن هم با هلیکوپتر به استان اصفهان سفر و مشکلات را بررسی کرد و از نزدیک پای درد دل کشاورزان ننشست.

به گزارش ایلنا، حسن کامران دستجردی در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور از دولت و ملت عراق برای خدمات رسانی مطلوب به زوار ایرانی و غیرایرانی تشکر کرد و در تذکری به ستاد عتبات و دست اندرکاران آن، گفت: چرا مسئولان مذکور زمانی که دولت عراق اعلام کرد ویزا مجانی است برنامه‌ریزی مناسبی را برای جابجایی، حمل و نقل و اسکان مردم در دستور کار قرار ندادند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در تذکری به مجلس، افزود: سیاست های کلی نظام قانونگذاری، توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و از سویی نظراتی نیز راجع به الگوی ایرانی- اسلامی پیش بینی شد که کمیسیون شوراها آن را جمع بندی کرد اما متاسفانه هنوز به سرانجام نرسیده که در این رابطه نیاز است در زمان مناسب پیگیری ابلاغیه ها در دستور کار قرار گیرد.

وی مهمترین مشکل اصفهان را کمبود آب دانست و گفت: وزارت نیرو تاکنون در رابطه با آب، آمایشی عمل نکرده سوال اینجا است که وقتی حق حقابه دار را نمیدهید بارگذاری جدید در این حوزه چه معنایی دارد و از کدام منبع داده می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم یادآور شد: نشستی در کمیسیون امنیت ملی با حضور دکتر لاریجانی و مسئولان مربوطه در مورد مشکل آب اصفهان برگزار شد اما هیچ دستگاهی جوابگو نیست، بنابراین وقتی هیچ کس جوابگو نیست مردم تجمع میکنند البته راهکار برخورد با کشاورزان نیست، بلکه وزیر نیرو باید محاکمه شود. هر گونه بارگذاری جدید بدون اینکه منبع آن وجود داشته باشد اقدامی نامناسب است به ویژه اینکه آب شرب اصفهان نیر دچار مشکل بوده و آب برخی از محلات آن نیز به طور مداوم قطع است و در برخی موارد نیز از آب چاه استفاده می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: وقتی برای منطقه‌ای نه منبع جدید آبی و نه حقابه پیش‌بینی میشود نباید برخوردهای چکشی صورت گیرد؛ وزیر نیرو تنها یک بار آن هم با هلیکوپتر به استان سفر و مشکلات را بررسی کرد و از نزدیک پای درد دل کشاورزان ننشست.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس یادآور شد: تاکید کردیم که ستاد زاینده رود تشکیل تا مدیریت آب به درستی انجام شود اما متاسفانه توجه نشد؛ در این رابطه از رئیس دستگاه قضا تقاضا داریم وزرای نیرو و کشور را محاکمه کند زیرا این دو وزیر مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آوردند و حق مردم را تضییع کردند در این رابطه باید با دانه درشت ها برخورد کرد.

وی از اقدام دیوان محاسبات در قطع فوق العاده های ایثارگری انتقاد کرد و گفت: در این رابطه خلاف ماده ۸۸ و ۶۱ قانون برنامه عمل شده، شما جلوی ریخت و پاش ها را بگیرید چرا زورتان به فرزندان شهیدان رسیده در این رابطه نیاز است دست از این اقدامات بردارید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم خطاب به رئیس بنیاد شهید گفت: باید حقوق های نجومی و خارج از شمول ها قطع شود.

وی ادامه داد: می طلبد رئیس جمهور ترکیه سریع تر  دست از حمله به کردهای سوریه بردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز