خبرگزاری کار ایران

الجزیره گزارش داد؛

ایران در مذاکره با عربستان توانمند است/ اولین نتایج مذاکره میان تهران و ریاض در یمن خود را نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۲۷۹

الجزیره در گزارشی به تنش‌های میان ایران و عربستان پرداخت و نوشت: موضوع یمن روی میز مذاکرات، همان عاملی است که می‌تواند باعث جلب اطمینان بین دو طرف شود. اولین نتایج مذاکره میان ایران و عربستان در یمن خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، اعلام آمریکا در مورد اعزام سرباز به عربستان، کار  نخست وزیر پاکستان برای مذاکره را دشوار می‌کند. این در حالی است که ایران از توانایی و مهارت بالایی برای مذاکره طولانی‌مدت و گرفتن نتیجه در مذاکرات، برخوردار است.

اعلام آمریکا در مورد اعزام نیروهایی به عربستان، با هدف تقویت موضع سعودی‌ها در مذاکره بود؛ چراکه شرایط به نفع عربستان نیست؛ اگر این گونه نبود عربستان خواهان پادرمیانی پاکستان برای صلح با ایران نمی‌شد. 

در این شرایط ایران برای اینکه نشان دهد حضور نیروهای آمریکایی به صلح کمک نمی‌کند در مذاکره شرکت نخواهد کرد.

 اعزام سربازان به عربستان و هدف گرفتن نفتکش ایرانی دو حادثه مهم است که بر سفر عمران خان به تهران و پس از آن به ریاض، تاثیر می‌گذارد اختلاف بین ریاض و تهران، اختلاف بر سر مرجعیت و نفوذ در منطقه است. علاوه بر این ایران معتقد است توقف جنگ در یمن، می‌تواند پیام خوبی برای آغاز  مذاکره باشد.

تهران معتقد است مذاکره و آتش‌بس با عربستان سعودی، به معنای کاهش تحریم‌های اقتصادی است ایران خواهان مذاکره با عربستان است و می‌داند می‌تواند با مهارت خود در مذاکره از این فرصت استفاده کند. موضوع یمن روی میز مذاکرات، همان عاملی است که می‌تواند باعث جلب اطمینان بین دو طرف شود. اولین نتایج مذاکره میان ایران و عربستان در یمن خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز