خبرگزاری کار ایران

ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در یزد تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۱۶۰

نماینده عالی قوه قضائیه در یزد گفت: رعایت اصل دیانت و تقوی سیاسی و رعایت شفافیت و صداقت کاری در امر برگزاری و التزام به رقابت توأم با رفاقت و بنا بر اصل مخفی بودن آراء زمینه ساز برگزاری انتخاباتی عاری از هرگونه جرم و خطا خواهد بود.

به گزارش ایلنا، غلامعلی دهشیری نماینده عالی قوه قضائیه در یزد، در اولین نشست ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی یزد، اظهار داشت: تشکیلات قضائی در هر استان موظف است به منظور پیشگیری از وقوع جرم، ضمن هماهنگی با ناظرین شورای نگهبان و هیئت اجرائی، اقدامات لازم را در محدوده مقررات معمول دارد.

وی رعایت و التزام به ۶ اصل از سوی ناظرین، مجریان ، نامزدها و طرفداران، رای دهندگان و رسانه را زمینه ساز انتخاباتی باشکوه، با عظمت و عزتمند ذکر کرد و گفت: رعایت اصل دیانت و تقوی سیاسی، رعایت شفافیت و صداقت کاری، رعایت امنیت، صحت و دقت در امر برگزاری و التزام به رقابت توأم با رفاقت و بنا بر اصل مخفی بودن آراء زمینه ساز برگزاری انتخاباتی عاری از هرگونه جرم و خطا خواهد بود.

این مقام قضائی، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جرائم انتخاباتی مربوط به ارتکاب جرم در یک بازه زمانی خاص و کوتاه، قبل، حین و بعد از انتخابات است، اظهار داشت: عوامل اجرایی، نظارتی، نامزدها، رأی دهندگان و رسانه‌ها همه و همه باید دست‌ به‌ دست هم دهند و با رعایت قانون‌مداری، امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری زمینه ساز برگزاری یک انتخابات خوب، شفاف، آزاد و با شکوه باشند.

وی به نقش حائز اهمیت و اثر گذار رسانه‌ها در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: تمام رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری باید در کنار سایر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی، با ارایه مطالب مفید و افزایش و ارتقاء آگاهی های مردم، مشوق آحاد جامعه در مشارکت فراگیر در انتخابات باشند.

رئیس کل دادگستری استان یزد به رصد دقیق فضای مجازی و برخی تبلیغات زود هنگام و سایر چالش‌های موجود در این زمینه، اشاره کرد وگفت: با هدف بازدارندگی و جلوگیری از هرگونه چالش و جرائم مرتبط، شعب اختصاصی در دادسرا و دادگستری تعیین شده است تا با نهایت سرعت، دقت و صحت به این گونه جرائم رسیدگی شود.

وی استفاده از نیروی های مجرب، متدین، متعهد، مسئولیت پذیر و امانت‌دار را در هیئت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات خواستار شد و افزود: بهره گیری از افراد صالح و سالم، برگزاری انتخابات را از هرگونه درگیری با حاشیه و چالش دور می سازد چرا که التزام به قانون شاخصه افراد متدین و مسئولیت پذیر است.

دهشیری در پایان تصریح کرد: نامزدها و کاندیداهای انتخاباتی التزام به قوانین و رعایت مُرِّ قانون را باید بیش از همه مد نظر قرار دهند چراکه مردم از کسانی که قرار است در آینده جزء قانونگذاران این کشور قرار گیرند، توقع بیشتری دارند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز