خبرگزاری کار ایران

میرزایی:

صحبت‌های بعضی از نمایندگان درباره یارانه‌ها شعارهای انتخاباتی است/ منابع حاصل از حذف یارانه پردرآمدها صرف مشکلات بهداشت و آموزش شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۶۲

نماینده مردم ایلام معتقد است باید با منابع حاصل از حذف یارانه پردرآمدها نیازها و مشکلات بخش‌هایی چون آموزش و بهداشت را در اولویت قرار دهیم.

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ضمن موافقت با حذف یارانه ۳ دهک بالا اظهار داشت: این موضوع در برنامه ششم مصوب شد و آن زمان همه نمایندگانی که بعضی از آنها امروز با این موضوع ابراز مخالفت می‌کنند آن را تصویب کردند و در بودجه سال گذشته هم آن را تصویب کرده و اعلام کردند موضوع یارانه‌ها حکم برنامه است و باید اجرا شود.

وی افزود: همین افراد بارها گفتند چرا دولت قانون را اجرایی نمی‌کند حال که آن را اجرا کرده به خاطر نگاه انتخاباتی قصد دارند از آن بهره‌برداری سیاسی کنند.

میرزایی با بیان اینکه ممکن است هنگام اجرا اشتباهاتی صورت گیرد، تصریح کرد: دولت باید در خصوص افرادی که واجد دریافت یارانه هستند،  دقت لازم را داشته باشد تا از حذف ناخودآگاه آنها جلوگیری شود.

نماینده مردم ایلام در خصوص دیدگاهی که معتقد است پول حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا نباید صرف هزینه‌های جاری دولت شود، گفت: متاسفانه این موضوع هم نوعی شعار انتخاباتی است. در حال حاضر دولت با کسری بودجه مواجه است که باید با صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف این کسری را جبران کند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند دولت باید به سمت اصلاح ساختار بودجه حرکت کند. این اصلاح به منظور رفع کسری بودجه‌ای که بر اثر تحریم از جمله تحریم صادرات نفت است، ایجاد شده از سوی دیگر در حال حاضر کشور با هزینه‌های قطعی و درآمدهای ناپایدار و نامطمئن مواجه است که بحث کسری بودجه هم به آن اضافه شده است.

میرزایی با بیان اینکه باید نیازها و مشکلات بخش‌هایی چون آموزش و بهداشت را در اولویت قرار دهیم، خاطرنشان کرد: به نظرم اینکه بخواهیم در شرایط فعلی پول حاصل از قطع یارانه دهک‌های پردرآمد را به دهک‌های نیازمند اختصاص دهیم به هیچ وجه صحیح نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز