خبرگزاری کار ایران

مصطفی کواکبیان:

وضعیت معیشتی خبرنگاران خوب نیست/ امیدوارم تدابیری اندیشیده شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۱۹۱

کواکبیان گفت: در بعضی استان‌ها خبرنگار با حقوق ۵۰۰ هزار تومان کار می‌کند که من خجالت می‌کشم. وضعیت معیشتی خبرنگاری خوب نیست و امیدواریم تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست سومین مجمع عمومی سالیانه خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های کشور با حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول ریاست جمهور)، مصطفی کواکبیان (نماینده مجلس)، محمد خدادی (معاون مطبوعاتی) و برخی دیگر از مسئولان در سالن آمفی‌تئاتر باغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مصطفی کواکبیان در این نشست خطاب به جهانگیری گفت: جناب جهانگیری خانه‌های مطبوعات در هر استانی حضور دارند و ما نزدیک به ۶ هزار عضو داریم که متناسب با هر استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. این اعضا در یک فرایند دموکراتیک انتخاباتی دارند که از هر استان ۷ نفر هیئت مدیره انتخاب شده و از ۲۱۰ نفر اعضای انتخابی همه استان‌ها ۷ نفر برای مجمع کشوری انتخاب و اعضای هیئت مدیره کشوری خانه مطبوعات را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: تشکل مطبوعاتی ما کاملا صنفی عمل کرده و همه فکرها در آن حضور دارند. در عین حال خانه مطبوعات غیردولتی است. در خانه مطبوعات همه صنوف دست‌اندرکار در آن حضور دارند. خواهشی داریم که از این قرار است: اکنون ۱۶ وظیفه وزارت ارشاد به خانه مطبوعات واگذار شده است اما برخی استان‌ها هنوز این موضوع را قبول نکردند. شورای اطلاع رسانی استان‌ها نماینده خانه مطبوعات را دعوت نمی‌کنند که این موضوع باید حل شود. همچنین اگر بشود خانه مطبوعات هم همچون خانه سینما ردیف بودجه خود را داشته باشد، بسیار اتفاق خوبی است که می‌تواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

کواکبیان ادامه داد: در بعضی استان‌ها خبرنگار با حقوق ۵۰۰ هزار تومان کار می‌کند که من خجالت می‌کشم. وضعیت معیشتی خبرنگاران خوب نیست و امیدواریم تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز