خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

امیدواریم با خودبازرسی شهرداری و شورای شهر هیچ پرونده‌ای از این مجموعه به قوه قضائیه کشیده نشود

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۳۱

معاون اول قوه قضائیه گفت: با خودبازرسی شهرداری و شورای شهر امیدواریم هیچ پرونده‌ای از این مجموعه به قوه قضائیه کشیده نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در هاشیه همایش شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: از آقای الویری و همکارانشان تشکر می‌کنیم که این فرصت را در اختیار ما قرار دادند تا بتوانیم گفت‌وگویی درباره مسائل شهرداری‌ها و شوراها داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه گفت: آنچه امروز به نظر ما می‌توانست در پیشرفت کارها موثر شد در این جلسه بیان شد و آنچه هم که مورد نظر آقای الویری بود، مطرح کردند.

وی تاکید کرد: امروز همه ما باید بسیج شویم برای خدمت بی‌منت و آرام و راحت برای مردم. یعنی مردم ما به هر نحو شایسته خدمت هستند. همه مدیران جمهوری اسلامی در هر مرتبه دستگاهی که هستند ان‌شاالله آن همت را داشته باشند و داشته باشیم تا بتوانیم خدمت بی‌منت و آسان و کم هزینه برای مردم داشته باشیم.

اژه‌ای گفت: همه باید بدانیم در دستگاه‌هایمان ممکن است آسیب‌هایی باشد، خود آن دستگاه متولی شود. قوه قضائیه امروز در سند تحول خود همین کار را می‌کند که اگر آسیبی در کارش است یا ضعف و فسادی است، برای رفع آن پیشقدم شده است. ما همین را از دستگاه‌ها و شهرداری‌ها می‌خواهیم.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و شورای شهر بسیار جایگاه مهمی در قانون اساسی و برنامه‌های ما دارد و یکی از مسائلی که به برداشت من آسیب می‌تواند باشد، این است که درست است که شهرداری‌ها بالاخره نیاز به بودجه دارند و نیاز دارند درآمدی داشته، باشند اما نسبت به انضباط مالی و نسبت به تامین آن بودجه‌ای که می‌خواهند صرف شهر کنند باید، دقت کنند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: یکی از آسیب‌ها اینجاست که باید توجه شد. امیدواریم با این نشست‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. ما توجه خواهیم کرد که ما اصلا پرونده قضایی نداشته، باشیم و با خودبازرسی شهرداری و شورای شهر امیدواریم هیچ پرونده‌ای از این مجموعه به قوه قضائیه کشیده نشود.

اژه‌ای گفت: الان به طور طبیعی برخی قوانین است که ممکن است درست اجرا نشده یا اصلا اجرا نشده یا ضعیف ایجاد شده باشد. یکی از وظایف ما این است که به دستگاه‌های ذیربط متذکر شویم. ممکن است بعضی از آنها دفاع موثری داشته باشند. یکی از وظایف بازرسی کل کشور همین است که چنان چه قانونی ضعیف اجرا شده یا صحیح اجرا نشده این تذکر را بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز