خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کل اعتبارات صداوسیما به اندازه بودجه شبکه بی‌بی‌سی نمی‌شود/ اختصاص یک درصد بودجه‌ دستگاه‌ها به صداوسیما ربطی به انتخابات ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۸۴۷

یک نماینده مجلس با اشاره به بودجه صداوسیما گفت: دولت طبق مصوبه‌ای که داشته به دستگاه‌ها گفته شما که می‌خواهید یک درصد هزینه کنید، از طریق یک کارگروه این کار را انجام دهید. درنتیجه دولت کارگروهی را تشکیل داده که با نظر این کارگروه کار انجام شود تا هر دستگاهی خودش به صورت منفرد عمل نکند.

مهرداد لاهوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره دستور دولت به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه خود به اختصاص یک درصد بودجه‌شان به صداوسیما و در پاسخ به این سال که آیا دولت بدون اجازه مجلس حق چنین کاری دارد؟، گفت: دولت دستوری نداده است. این مصوبه دولت در راستای بند (چ) ماده ۳۷ قانون تنظیم دائمی است که به دولت اختیار و اجازه دادیم که یک درصد بودجه دستگا‌ه‌ها را از طریق صداوسیما صرف اطلاع‌رسانی کنند. 

سخنگوی فراکسیون مستقلین با اشاره به اقدام دولت در این بخش تاکید کرد: دولت طبق مصوبه‌ای که داشته به دستگاه‌ها گفته شما که می‌خواهید یک درصد هزینه کنید، از طریق یک کارگروه این کار را انجام دهید. درنتیجه دولت کارگروهی را تشکیل داده که با نظر این کارگروه کار انجام شود تا هر دستگاهی خودش به صورت منفرد عمل نکند که به عنوان مثال برنامه‌ای تهیه شود که آن تاثیرگذاری لازم را در اطلاع‌رسانی نداشته باشد. این مبلغ در چارچوب این کارگروه هزینه می‌شود.

نماینده مرم لنگرود در پاسخ به این سوال که آیا این مبلغ که از سوی دستگاه‌ها به صداوسیما پرداخت می‌شود به انتخابات هم مربوط می‌شود؟، گفت:‌خیر این کار مربوط به بند (چ) ماده ۳۷ است.

این عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که از آنجایی که دریافتی ریالی صداوسیما نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان است، و این یک درصد هم عددی بالغ بر همین مقدار را تشکیل می‌دهد، آیا تولید برنامه برای چند وزارتخانه و دستگاه با پولی معادل کل بودجه صداوسیما غیر منطقی نیست؟ گفت: اولا که من این صحبت شما را رد می‌کنم. کل اعتبارات صداوسیما چه درون مرزی و چه برون مرزی به اندازه یک اعتبار شبکه بی‌بی‌سی نمی‌شود. یک شبکه بی‌بی‌سی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون پوند اعتبار برای اداره کردن دارد.  کل این (بودجه‌های اختصاص داده شده به صدا و سیما را جمع کنید) به اندازه یک شبکه نمی‌شود.

لاهوتی گفت:‌  آن مصوبه در راستای قانون بوده و اصلا ربطی به انتخابات ندارد، بلکه در قالب فیلم‌های هنری برنامه خود را می‌سازند. بنابراین در راستای قانون بوده و بودجه صداوسیما هم بودجه بالایی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز