خبرگزاری کار ایران

سلیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مجلس استراتژی روشنی در بحث شفافیت ندارد/ شفافیت را از خودمان شروع کنیم بعد سراغ دیگران برویم

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۸۱۳

یک نماینده مجلس دهم با اشاره به طرح‌های مختلف شفافیت مطرح شده در مجلس، گفت:به نظر من مجلس شفافیت را از خودش شروع کند و بعد به سراغ دیگران برود.

علیرضا سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره طرح‌های شفافیت که تا کنون در مجلس مطرح شده است؟، گفت: طرح‌های مختلف برای شفافیت آمده است. دو طرح به صورت عادی یک طرح نیز به صورت یک فوریت به صحن مجلس آمده است. در حقیقت فوریت دو طرح شفافیت رای نیاورد و الان به صورت عادی مطرح است.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: این طرح‌ها نشان می‌دهد مجلس استراتژی روشنی در بحث شفافیت ندارد. البته تعدادی از نمایندگان واقعا در حال دنبال کردن این موضوع هستند ولی استراتژی روشن نیست.

نماینده مردم محلات در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره آخرین طرح شفافیت که مربوط به کل دستگاه‌های تقینینی کشور است، چیست؟ گفت: اشکالی نمی‌بینیم در مواردی که مخالف با مباحث امنیتی و مغایر با اخلاق نباشد شفافیت ایجاد شود. بعضی مسائل است که علنی کردن آن خلاف اخلاق است. آن‌‌هایی که مخالف مسائل امنیتی و اخلاق است را کنار بگذاریم، اما مابقی مسائل چه اشکالی دارد که شفاف باشد؟ همه شفاف باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم در پاسخ به این سوال که اظهارات برخی مبنی بر اینکه طرح شفافیت نظام تقنینی کشور خلاف قانون اساسی است را قبول دارید؟، گفت: به نظر من مجلس شفافیت را از خودش شروع کند و بعد به سراغ دیگران برود.

وی افزود: مجلس ابتدا وضعیت خود را روشن کند، خود را شفاف کنیم. اگر مجلس از خودش شروع کند مردم می‌فهمند مجلس در شفافیت و در موارد دیگر صداقت دارد. ما مخالف شفافیت در سایر موارد نیستیم، اما مجلس اول از خودش شروع کند و بعد به سایر موارد برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز