خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت خبر داد؛

اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تداوم احیای دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۶۹۹

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به تفکیک ۲۳۲ میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه‌ای و ۱۲۸ میلیارد تومان تملک دارایی برای طرح‌های آبی تعلق گرفت از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ادامه احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز چهار‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره مصوبات جلسه هیات دولت، گفت: ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به تفکیک ۲۳۲ میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه‌ای و ۱۲۸ میلیارد تومان تملک دارایی برای طرح‌های آبی استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه چهارمحال بختیاری، فارس مازندران و گلستان تصویب شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی برای زه‌کشی دشت گمیشان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیرو قرار گرفت. مجری مصوبه هر دو  وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو هستند.

ربیعی افزود: همچنین در جلسه امروز هیات دولت ضمن ارائه گزارش‌هایی، تصویب شد ۲۰۰ میلیارد تومان برای ادامه احیای دریاچه ارومیه اختصاص یابد که این رقم در اختیار کمیته ذیربط قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه امروز هیات دولت وضعیت پسماندها و زباله‌های بیمارستانی بررسی شد، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری دستور داده بود که این موضوع پیگیری شود که این پیگیری‌ها صورت گرفت و امروز در جلسه هیات دولت گزارش‌هایی ارائه شد.

وی افزود:  در مورد پسماندهای بیمارستانی و بوی بد ناشی از این پسماندها در جنوب تهران و نزدیکی فرودگاه امام برای دفن پسماندها در استان‌هایی که آسیب‌رسانی می‌کند مباحثی مطرح شد.

ربیعی گفت: سه استان شمالی طر‌ح‌هایی برای تولید برق از زباله‌ها و انتقال زباله‌ها به نیروگاه‌ها داشتند که گفته شد چون قیمت خرید زباله توسط دولت مقرون به صرفه نیست تصمیم گرفته شد دولت قیمتی به صرفه را برای خریداری زباله‌های پرداخت کند تا نیروگاهها راه اندازی شوند.

وی با بیان اینکه امروز همچنین موضوع پسماندهای بیمارستانی مطرح و تصمیم گرفته شد که  شهرداری تهران علاوه بر محدوده شهری خود مسئولیت حومه را بر عهده بگیرد و کمیته مربوط به آن با حضور سازمان محیط زیست و چند وزارتخانه تشکیل شد.

سخنگوی دولت افزود: برای کل کشور هم وزرات کشور مسئول شد که در هر استان به ویژه شهرهای بزرگ تصمیم بگیرند و در جلسات آتی گزارش آن را بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز