خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه پرینستون در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ با صحبت‌ درباره ایران می‌خواهد حواس‌ها را از استیضاحش پرت کند/ کاخ سفید خود را وارد جنگی دیگر در منطقه نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۵۴۹

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون با انتقاد از سیاست فشار حداکثری، این سیاست را نوعی قلدری و زورگویی دانست و گفت: تصور نمی‌کنم آمریکا خود را درگیر جنگی دیگر در خاورمیانه کند.

مارتین اس فلاهرتی (Martin S. Flaherty)، استاد روابط بین‌الملل و حقوق بشر دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های سیاست خارجه، روابط بین‌الملل و حقوق بشر تحقیق و بررسی و تدریس  کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌های اخیر بیان کرده است.

استیضاح، ترامپ را نگران کرده است

ترامپ می‌خواهد با صحبت کردن درباره ایران حواس‌ها را پرت کند

 مارتین اس فلاهرتی گفت: ترامپ در شرایط فعلی به شدت پریشان است. موضوع استیضاح، او را نگران کرده است. من حدس می‌زنم دلیل  اینکه او به عناوین مختلف از ایران صحبت می‌کند به این دلیل است که می‌خواهد حواس‌ها را پرت کند. به نظر من ترامپ درگیرتر از آن است که بتواند در سیاست خارجی حضور یابد و تصمیم درستی بگیرد. 

ترامپ به طور غریزی قلدر است

وی در ادامه در مورد سیاست حداکثر فشار بر ایران گفت: ترامپ به طور غریزی قلدر است. درک کمی از جهان دارد. دوست دارد حرف خود را بر کرسی بنشاند. سیاست او در قبال ایران به نوعی نشان‌دهنده قلدری و زورگویی او بر جهان  است.

تلاش‌های ماکرون ادامه دارد

پوتین هم می‌تواند نقش مهمی در مقابله با ترامپ و تغییر رویه او داشته باشد

این استاد دانشگاه هم چنین در مورد تلاش های ماکرون گفت: ماکرون خواهان تعدیل سیاست‌های ترامپ است. می‌خواهد جایگزینی برای برنامه‌های مخرب ترامپ پیدا کند. ترامپ بیش از حد ملی‌گرایی از خود نشان می‌دهد. ماکرون می‌خواهد این ویژگی را تعدیل کند. با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور ایران مبنی بر اینکه مسیر دیپلماسی باز است تلاش‌های ماکرون در این راستا ادامه دارد.

وی در ادامه به نقش رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم پوتین هم می‌تواند نقش مهمی در مقابله با ترامپ و تغییر رویه او داشته باشد. پوتین می‌تواند از نفوذ و روابط خود استفاده کند. 

شک دارم که مذاکره با ترامپ فایده‌ای داشته باشد

استاد دانشگاه پرینستون هم چنین در مورد مذاکره با ترامپ گفت: من شک دارم این مذاکره فایده داشته باشد. ترامپ قابل اعتماد نیست. بنابراین نمی‌توانم توصیه به مذاکره کنم.

فلاهرتی در مورد حمله به آرامکو گفت: من معتقدم تنها دلیلی که ترامپ و کاخ سفید ایران را متهم می‌کنند این است می‌خواهند حمایت خود را از عربستان سعودی نشان دهند و به نوعی اعتماد آنها را داشته باشند. 

اروپا نمی‌تواند کمک زیادی به ایران کند

وی به تلاش‌های اروپا برای کاهش تنش‌ها و کمک به ایران اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم این تلاش‌ها مثبت است اما در مورد موفقیت آن‌ها شک دارم، من  فکر نمی‌کنم اروپایی‌ها بتوانند کمک زیادی به ایران بکنند.

بهترین تصمیم ترامپ، اخراج بولتون بود

این استاد دانشگاه هم چنین در مورد خروج بولتون از کاخ سفید گفت: از این خروج استقبال می‌کنم یکی از بهترین تصمیم‌های ترامپ بود. خروج بولتون به معنای احتمال کمتر وقوع جنگ میان ایران و آمریکا است. 

وی هم چنین در مورد متهم اصلی حمله به آرامکو گفت : من نمی‌توانم بگویم متهم اصلی این حمله چه کسی است.

کاخ سفید خود را وارد جنگی دیگر در منطقه  نخواهد کرد

این استاد دانشگاه پرینستون در ادامه در مورد درگیری نظامی میان ایران و آمریکا گفت: من احتمال جنگ را بسیار پایین می‌دانم حمله به آرامکو حیرت‌انگیز بود. اما کاخ سفید واکنشی نشان نداد. من تصور نمی‌کنم آمریکا خود را درگیر جنگی دیگر در خاورمیانه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز