خبرگزاری کار ایران

حسن بیگی در نطق میان دستور:

برخی برای دفاع از حزب خود به مجلس حمله می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۴۲۲

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی چگونه بر خلاف فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای دفاع از حزب، گروه و شخصیت خودشان به مجلس شورای اسلامی حمله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ابوالفضل حسن بیگی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، از صداوسیما به دلیل ایستادگی و مقابله در برابر غول رسانه‌ای غرب تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری که در آن به جوانگرایی اشاره شده است، گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم که برخی افراد با سن کهن ۱۰ مسئولیت مهم را به عهده دارند در حالیکه حوزه‌های علمیه بالغ بر ۵ هزار نفر جمعیت جوان، طلبه دانشجو و طلبه فاصل و مجتهد تربیت کرده که همه آن‌ها با انگیزه بوده و امروز جا دارد که برخی از این نفرات استعفا داده تا دست مقام معظم رهبری در برگزیدن جوانان و عرصه برای حضور آنان باز شود.

وی از دولت و رئیس جمهور که در صحن سازمان ملل با صدایی رسا، صدای ملت ایران را به گوش جهانیان رساند، تشکر کرد و افزود: فقاهت و مرجعیت جایگاه بالاتری از سازمان ملل دارد چراکه ما مسلمانان حکم شرعی را بالاتر از هر حکم دیگری می‌دانیم و در این زمینه شاهد پذیرش جهانیان نیز بودیم که جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب اتم نبوده و به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم.

حسن بیگی، شرایط بازنشستگان را بسیار سخت توصیف و اظهار کرد: امروز بازنشستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه نیروهایی که در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه جنگیده‌اند، وقتی بازنشسته می‌شوند، مدت‌ها طول می‌کشد که پاداش پایان خدمت این عزیزان پرداخت شود.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: همانطور که در نشست صبح امروز فراکسیون ولایی مطرح شد، فرهنگیان نیاز‌های متعددی دارند که باید به حوزه پرداخت پاداش و تبدیل وضعیت آن‌ها تصمیمات دلگرم‌کننده‌ای برای معلمان اتخاذ شود زیرا همواره مقام معظم رهبری به این ارگان عنایت ویژه‌‎ای دارند.

این نماینده مردم در مجلس در تذکری خطاب به دولت دوازدهم، اظهار کرد: برخی افراد که مسئولتی هم در دولت ندارند و تحت عنوان مشاور فعالیت می‌کنند، اظهاراتی به زبان می‌آورند که زلزله‌ای در حوزه اقتصاد به پا می‌کند؛ در کمال تأسف شاهدیم که اظهارات و موضع گیری‌های آقای آشنا، آقای ترکان و دیگران به نحوی به مملکت لطمه وارد می‌کند که این سخنان مورد بهره دشمنان انقلاب اسلامی هم قرار می‌گیرد.

حسن بیگی اضافه کرد: هرچند این آقایان عنوان می‌کنند که ما کاره‎ای نیستیم اما از آنجایی که همواره در کنار رئیس جمهور قرار دارند، با سخنان ناصواب لطمه‌های بسیاری را به کشور وارد می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: پس از ۴ دهه از عمر مجلس شورای اسلامی برخی چگونه برای از دفاع از حزب، گروه و شخصیت خودشان به مجلس شورای اسلامی حمله می‌کنند، مجلسی که امام خمینی(ره) می‌فرماید در رأس امور است؛ مجلسی که امام می‌‎فرماید که مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران از مجلس گرفته شده است.

وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) مجلس را عصاره فضایل ملت و خانه ملت خواند و گفت: مقام معظم رهبری نیز این مجلس را خانه ملت و امید ملت می‌‎دانند و این مجلس باید برای سایر قوا ریل گذاری کند.

حسن بیکی افزود: گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که انتقادات سوزنده‌ای به مجلس شورای اسلامی می‎شود که طی ۴۰ سال گذشته از این دست انتقادات مشاهده کرده‌ایم؛ اگر یک مرجع دینی، فردی فاضل و مجتهدی مجلس را نقد کند، نقد او دلسوزانه و در جهت انقلاب اسلامی، پیروزی خون شهدا و در جهت تقویت همه ارکان‌ انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: اما ما مشاهده کردیم که یک منبری طوری به مجلس می‌تازد که گویی در آینده او نیز قصد نمایندگی دارد؛ مایه تأسف است که برخی از افراد سکوت می‌کنند در حالیکه ما مشاهده کردیم، برخی از افراد که پیش از این در مجالس گذشته نقدهای تند و صریحی داشتند و می‌خواستند خود را قهرمان جلوه دهند، امروز لندن نشین هستند و از آن‌‎ها به عنوان یک محقق یاد می‌شود هرچند که به اندازه یک دیپلمه هم سواد ندارند و حقایق جمهوری اسلامی را همواره وارونه جلوه می‌‎دهند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که علما، فقها و مرجعیت به کمک مجلس بیایند تا بتوانیم همه در کنار هم حافظ خون شهدا و حامی مقاومت باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز