خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی امور نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری:

یک چهارم آرای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش‌ و پرورش نقض می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۷۷

معاون قضایی امور نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۵۸ فقره پرونده اعتراض به این آرا به دیوان عدالت اداری واصل شده است، گفت: عمده علل نقض احکام هیات‌های تخلف اداری شامل عدم تناسب بین حکم و تخلف، عدم رعایت مقررات شکلی، عدم توجیه رای صادره و مستدل و مستند نبودن است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا مولابیگی در چهاردهمین گردهمایى اعضاى هیات‌هاى بدوى و تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ادارى آموزش‌و‌پرورش سراسر کشور در ارومیه، تاکید کرد: در سال ۹۷، تعداد ۶۹۵ فقره پرونده اعتراض به آرای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش و از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۵۸ فقره پرونده اعتراض به این آرا به دیوان عدالت اداری  واصل شده است.

مولابیگی خاطر نشان کرد: پرونده‌های رسیدگی‌شده حکایت از این دارد که در حدود یک‌چهارم آرای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری کشور نقض می‌شود.

معاون قضایی در امور نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری بیان‌کرد: عمده علل نقض احکام هیات‌های تخلف اداری شامل عدم تناسب بین حکم و تخلف، عدم رعایت مقررات شکلی، عدم توجیه رای صادره و مستدل و مستند نبودن است.

وی با تاکید بر اینکه باید رای صادره از سوی هیات‌های تخلف اداری مستدل باشد، افزود: تعداد زیادی از آرا نقض شده رای هیات‌های تخلف اداری از سوی دیوان عدالت اداری به دلیل مستدل و مستند نبودن است.

مولابیگی گفت: باید شایسته‌گزینی، رعایت مصالح و مسائل اداری در موضوع عزل و نصب‌های مدیران حرفه‌ای و عملیاتی در نظر گرفته شود و از برخورد سلیقه‌ای خودداری شود.

در ادامه این گردهمایی، معاون قضایی در امور نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری به سوالات اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش پاسخ داد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز