خبرگزاری کار ایران

خادمی در نطق میان‌دستور:

مشکلات کشور ناشی از ناکارآمدی مسئولان و فساد اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۰۷

عضو کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است: مشکلات کشور ناشی از خباثت آمریکایی‌ها نیست بلکه ناشی از ناکارآمدی مسئولان، فساد اقتصادی و عدم نظارت بر امور اجرایی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، هدایت‌الله خادمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۴مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تشکر از ریاست قوه قضاییه که در مدت کوتاه باعث توسعه عدالت و مبارزه با تبعیض در جامعه شده است، گفت: اقدامات اخیر قوه قضاییه نشان داد که اگر عدالتی وجود داشته باشد، مردم به نظام و حاکمیت امیدوارتر خواهند شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی خطاب به حجت السلام رئیسی رئیس قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه باید شهرستا‌ن‌ها و مناطق کوچک را نیز مورد توجه قرار دهد و مسئولانی را در این مناطق به امر قضا بگمارد که باندی‌نگر، بخشی‌نگر و سیاسی‌نگر نباشند.

وی افزود: در صورتی که سیستم قضایی کشور کارآمد، عادل، مستقل و دور از فساد باشد، کشور توسعه پیدا می‌کند و آرامش و عزت برای مردم تامین خواهد شد. امیدوارم به مردم استان خوزستان و شهرستان‌های آن نیز توجه شود و گروه‌هایی را برای بازرسی به این مناطق بفرستید.

خادمی ضمن تشکر از نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور که معادلات آمریکا را در خاورمیانه به هم زدند و موجب خفت آنها شدند، ادامه داد: در صورتی که در بخش‌های دیگر اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی چنین عمل شود، فقر و بیکاری و فساد در کشور از بین خواهد رفت. متاسفانه در بخش سیاسی به درستی عمل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیم‌گیران باید شاخص‌های کارآمدی، وطن پرستی و سلامت مالی را در نظر داشته باشند تا به موفقیت دست پیدا کنیم، همچنین باید روابط با کشورهای همسایه و منطقه برقرار کنیم زیرا رژیم صهیونیستی و آمریکا از اختلافات منطقه‌ای سود می‌برند. ایران سال‌ها برای کشورهای همسایه پدری و برادری کرده، لذا آنها باید برادری را پیشه خود قرار دهند زیرا هیچ کشور بیگانه‌ای نمی‌تواند امنیت منطقه را تضمین کند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور، یادآور شد: آقای روحانی در جلسه‌ای که با نخست وزیر انگلیس داشتید، وی گفت که به گلاسگو بیایید تا جلسه‌ای داشته باشیم. همان جایی که شما درس خوانده‌اید اما در پاسخ به وی شما خندیدید. اگر به جای شما بودم از آنها دعوت می‌کردم تا به خوزستان و مسجد سلیمان بیایند، جایی که نفت آن موجب توسعه اروپا شد. دعوت می‌کردم در بوشهر جلسه‌ای بگذاریم که رئیس‌علی دلواری با شما جنگید.

خادمی تصریح کرد: نتیجه عملکرد همه دولتمردان گذشته جز فقر، بدبختی، بیکاری، فساد اقتصادی، از دست رفتن منابع زیرزمینی، کاهش ارزش پول ملی، ناامنی، رانت، به وجود آمدن دو طبقه ثروتمند و فقیر، به وجود آمدن قشری تازه به دوران رسیده و از بین رفتن اعتماد چیز دیگری نبوده است. چرا کشوری با ۸ درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان را به چنین روزی انداخته‌اید؟

نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس دهم، افزود: فقر، بیکاری و فساد بیداد می‌کند، مقام معظم رهبری سال‌های گذشته فرمودند که «فساد اقتصادی یک بیماری است، بیماری مُسری که اگر جلوی آن را نگیرید، گسترش پیدا می‌کند»، مسئولان ارشد کشور باید پاسخ دهند که به جز گرفتن اقامت برای فرزندان خود و ثروت‌های بادآورده چه کرده‌اند؟ چند مسئول دو پاسپورتی است؟ چند مسئول هر ساله برای تفریح و دیدار با خانواده به آمریکا می‌رود؟

وی معتقد است: سران نظام باید شفاف بگویید که آیا فرزندانتان هم اکنون در آمریکا، انگلیس و کانادا هستند؟ اگر نیستند چرا اعلام نمی‌کنید؟ آیا نگران دادن اطلاعات کشور به بیگانگان نیستید؟ چطور در این شرایط می‌خواهید با آمریکا و انگلیس مبارزه کنید؟

خادمی یادآور شد: اکثر مشکلات ما از آمریکای خبیث نیست. حضرت امام(ره) نیز فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند». وای به حال مردمی که توسعه کشور را منوط به روی کار آمدن رئیس جمهوری در کشور دیگر بدانند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مشکلات کشور از خود ما، ناکارآمدی مسئولان، فساد اقتصادی، عدم جدی بودن در کار، نداشتن برنامه و عدم نظارت مجلس بر امور اجرایی است، ما باید به فکر فرزندان کشور باید باشیم. مسئولان باید لحظه‌ای درنگ کنند تا شناختی از خود، کشور و جهان اطراف پیدا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز