خبرگزاری کار ایران

تصویب آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور در کمیسیون فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۷۵

در جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی هیئت دولت که به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بررسی و اصلاح آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور به پایان رسید و برای تصویب نهایی در دستور کار هیئت وزیران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» در جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی، ضمن تصویب آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور، با برگزاری پنجمین دوره سمپوزیوم بین المللی گروه آسیا – اقیانوسیه به میزبانی وزارت نیرو موافقت شد و هم‌چنین، روند بررسی دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی ـ تاریخی و هنری منقول مجاز به اتمام رسید.

صدور مجوز برگزاری پنجمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی گروه آسیا – اقیانوسیه

وزارت نیرو پیشنهاد برگزاری پنجمین دوره سمپوزیوم بین المللی گروه آسیا – اقیانوسیه (۲۰۱۹) با موضوع توسعه پایدار به ویژه راهکار‌های شناخت، ارزیابی و اجرای سیاست‌ها در صنعت آب به میزبانی ایران را به دولت ارائه نمود.

این گردهمایی قرار است، به منظور تبادل دانش فنی و انتقال تجربیات در مباحث مربوط به علم سدسازی و رفع چالش ها و مشکلات فراروی کشورهای منطقه درحوزه‌های منابع آب و سد با همراهی کمیته های ملی سدهای بزرگ کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن و با همکاری دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت های مهندسان مشاور و پیمانکاران صنعت آب و سد سازی کشور روزهای ۱۸ تا  ۲۲ آذر ۱۳۹۸ به میزبانی کمیته ملی سدهای بزرگ در تهران برگزار شود.

موضوع فوق در کمیسیون مطرح و ضمن موافقت با برگزاری این همایش، مقرر شد هزینه آن از محل اعتبارات شرکت های تابعه وزارت نیرو تأمین گردد. لازم به ذکر است،‌ صدور مجوز نهایی برگزاری این گردهمایی،‌ منوط به تصمیم هیئت وزیران است.

پایان بررسی کمیسیونی دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی ـ تاریخی و هنری منقول مجاز

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطابق تکلیف آیین‌نامه مدیریت ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی ـ تاریخی منقول مجاز، دستورالعمل اجرایی فصل چهارم این آیین‌نامه با عنوان «دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی ـ تاریخی و هنری منقول مجاز» را پس از طرح و تأیید شورای‌عالی میراث فرهنگی به دولت ارسال نمود.

طی جلسه اخیر کمیسیون، روند بررسی این دستورالعمل و انجام اصلاحات لازم به اتمام رسید و برای تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارسال شد.

تصویب آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای تکلیف مقرر در بند (ت) ماده (۱۴) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم تدوین آیین‌نامه ای در خصوص انجام هرگونه تبلیغ برای ارائه خدمات پولی و بانکی، پیش نویس آیین نامه مورد نظر را با عنوان «آیین‌نامه تبلیغات در حوزه پولی و بانکی کشور » به دولت ارسال نمود.

فرآیند بررسی این آیین‌نامه در کمیسیون به پایان رسید و برای تصویب نهایی به دولت ارسال شد. هم‌چنین،‌ طی آخرین جلسه بررسی کمیسیونی آیین‌‌نامه مربوط،‌ ماده (۱۴) درخصوص ترکیب کمیسیون نظارت و تشخیص موارد تخلف از آیین‌نامه مورد اصلاح قرار گرفت و تغییراتی در اعضا این کمیسیون ایجاد شد.

گفتنی است،‌ جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی به ریاست سید عباس صالحی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسعود سلطانی فر،‌ وزیر ورزش و جوانان،‌ معصومه ابتکار،‌ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ابوتراب طالبی، ‌دبیر کمیسیون و دیگر نمایندگان وزارت خانه های نیرو و میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بانک مرکزی و معاونت حقوقی رئیس جمهور روز یکشنبه ۷ مهر ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز