خبرگزاری کار ایران

شهاب‌الدین طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا:

نفس حضور در انتخابات روشی اصلاح‌طلبانه است/ رد صلاحیت‌ها این بار پای صندوق‌ها و توسط مردم انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۴۳

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان خودشان دست به رد صلاحیت افراد نا کارآمد بزنند، گفت: به نظرم وقت‌مان را به جای تحلیل و پیش‌بینی برد و باخت برای شنیدن و دیدن مطالبات مردم بگذاریم، بهتر است.

شهاب الدین طباطبایی کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره فضای انتخاباتی پیش‌روی مجلس بیان کرد: به نظرم این انتخابات هم دوقطبی می‌شود، نه از آن مدل دوقطبی‌های سیاسی که هر گروهی‌، مردم را از گروه دیگر می‌ترساند و مردم به خاطر نه گفتن به یک گروه به آن دیگری رای می‌دهند.

وی افزود: این دوقطبی می‌تواند رقابت بین کارآمدها و ناکارآمدها باشد، بین کسانی که به دنبال راه حل هستند و کسانی که هر روز مساله و بحران جدید ایجاد می کنند، معتقدیم جوان‌ترهای معقول که امتحان پس داده‌اند در کنار مسن‌ترهای کارآمد می‌توانند از عهده نمایندگی واقعی مردم برآیند؛ جوانترهایی که فرصت رشد و نشان دادن توانمندی‌هایشان را نداشته‌اند یا درست‌تر بگویم فرصت‌هایشان گرفته شده است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه معتقدیم اگر مجلسی با متوسط سنی عمر انقلاب هم تشکیل شود مجلس جوانی است، گفت: حداقل جوانترها هنوز عادت نکردند که اشتباهاتشان را گردن نگیرند، آنها هنوز با واژه «اشتباه کردم» آشنا هستند.

وی ادامه داد: مردم به جای تحریم انتخابات، آنهایی که وعده دروغ می‌دهند یا امتحان بد پس داده‌اند را تحریم کنند.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب تصریح‌کرد: پیش‌بینی می‌کنم رد صلاحیت‌ها گسترده باشد، اما این بار پای صندوق‌ها و توسط مردم، اطمینان دارم کسانی که با وعده‌های دروغ یا نشدنی امید مردم را ناامید کردند از سوی مردم رد صلاحیت می‌شوند.

وی اضافه کرد: معتقدیم انتخابات دومرحله‌ای است، در مرحله اول که از همین حالا شروع شده جریانات سیاسی باید برای کسب رضایت مردم کار کنند، منظورم این است که صادقانه اشتباهاتشان را بیان کنند و برای جبرانش همین حالا قبل از انتخابات اقدام کنند.

طباطبایی در پایان گفت: در جبهه اصلاح‌طلبی هم‌ خودمان این‌کار را می‌کنیم هم به دوستان دیگرمان پیشنهاد می‌کنیم خودشان دست به رد صلاحیت بزنند، به ویژه بزرگوارانی که تنها مزیت‌شان صاحب نام بودن است، در اولویت رد صلاحیت قرار بگیرند. تلاش می‌کنیم کسانی را کاندیدا کنیم که در کارآمدی و بیان‌حقایق صرفه‌جویی نکنند.

 این کنشگر سیاسی درباره حضور حزب ندای ایرانیان به صورت مستقل در صورت انفعال اصلاح‌طلبان و اقبال مردم به این حزب گفت: فارغ از پیش‌بینی قابلیت برنده یا بازنده شدن، که به نظرم این عامل روی حضور یا عدم حضور برخی گروه‌‌ها اثر گذاشته، معتقدیم نفس حضور در انتخابات همچنان روشی اصلاح‌طلبانه است. اینکه مردم اقبال نشان بدهند یا نه، بحث دیگری است.

وی در پایان افزود: امیدواریم در انتخابات مردم برنده اصلی باشند، هرکس یا هر گروهی که با راه حل اساسی مشکلات و مخصوصا معیشت و کار مردم را آسان کند همه برد کرده‌ایم، به نظرم وقت‌مان را به جای تحلیل و پیش‌بینی برد و باخت برای شنیدن و دیدن مطالبات مردم بگذاریم، بهتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز