خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر ارمنستان:

ایران و ارمنستان منافع مشترک زیادی دارند/طرح‌ها و پروژه‌ها بر اساس ظرفیت‌های دو کشور در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۸۳

نخست وزیر ارمنستان در دیدار با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان تاکید کرد که ایران و ارمنستان منافع مشترک زیادی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از آیسور، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در ارمنستان گفت: روابط بین ارمنستان و ایران خوب و دیرینه است و نباید تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیک قرار بگیرد، ایران و ارمنستان همسایگان نزدیک هستند که منافع مشترکی دارند.

وی در ادامه افزود: طرح‌ها و پروژه‌های مهمی بر اساس ظرفیت‌های گسترده دو کشور برای تحکیم هر چه بیشتر روابط، در دستور کار دو کشور قرار دارد.

وی گفت: تهران و ایروان در زمینه‌های مختلف اقتصادی به ویژه حوزه انرژی، ساخت نیروگاه های آبی، بادی و خورشیدی، حمل و نقل، ارتباطات، فناوری های نو، داروسازی و خدمات فنی مهندسی می‌توانند همکاری‌های سازنده‌ای به نفع ملت‌های خود داشته باشند.

روحانی نیز در این دیدار تاکید کرد که  تهران به توسعه و گسترش روابط با ارمنستان اهمیت می‌دهد.

وی گفت: ما آماده هستیم تا با دولت شما همکاری کنیم ، برنامه‌هایی را برای تهاتر گاز و برق با ارمنستان بهبود بخشیم. در عین حال ما آماده هستیم تا پروژه‌هایی در حوزه انرژی خورشیدی و بادی را  اجرایی کنیم. ما هم چنین علاقه‌مند به اجرای پروژه‌های برق منطقه‌ای و توسعه زیرساخت‌های نیرو و حمل و نقل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز