خبرگزاری کار ایران

در جلسه اعضای فراکسیون زنان با رئیس سازمان بهزیستی مطرح شد؛

موازی‌کاری در حوزه حمایت از کودکان کار معنا ندارد/ مستمری مددجویان سازمان بهزیستی از این ماه ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۵۵

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور گفت: کل مبلغی که توسط این سازمان در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار دارای معلول پرداخت شده، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین ۱۷۸ هزار خانوار دارای سرپرست معلول از محل هدفمندی یارانه‌ها برای تمام اعضای خانواده از مستمری بهره‌مند شدند، ضمن اینکه از این ماه از محل درآمدها و اعتبارات سازمان بهزیستی مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با رئیس سازمان بهزیستی کل کشور که به همت رئیس فراکسیون معلولان مجلس برگزار شده بود، به بررسی مطالبات و دغدغه‌های موجود در حوزه معلولان پرداختند.

فریده اولادقباد در این جلسه با یادآوری اینکه نظارت بر حسن اجرای  مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه در جهت رویکرد رعایت عدالت جنسیتی برای به کارگیری زنان شایسته در سمت‌های مدیریتی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در اولویت دستورکار فراکسیون زنان قرار دارد، افزود: هم‌اکنون اگر خلاء قانونی در روند ارائه خدمات سازمان بهزیستی وجود دارد باید گزارشی ارائه شود تا براساس آن بتوانیم در حوزه زنان و خانواده برای کمک به آن‌ها ورود پیدا کنیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس سازمان بهزیستی کل کشور بر ضرورت اجرای ماده ۱۰۴ قانون برنامه ششم توسعه که بر کاهش آمار ۲۰ درصدی طلاق تا پایان اجرای این برنامه اشاره دارد، تاکید کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه بر ضرورت کاهش جمعیت کودکان کار تا پایان اجرای این برنامه تاکید شده، همچنین پیگیری وضعیت کودکان زباله‌گردی که آموزش لازم برای رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را ندیده‌اند و اغلب بازمانده از تحصیل نیز هستند، باید توسط بهزیستی پیگیری شود، از سوی دیگر افزایش آمار کودکان و زنان متکدی یکی از دغدغه‌های مهم فراکسیون زنان است، هرچند توجه به این بخش نیازمند همکاری بین بخشی است که باید سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه به آن ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی باید گزارشی از نحوه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و نحوه تحقق سهمیه ۳ درصدی اشتغال معلولان به این فراکسیون ارائه دهد.

اولادقباد افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اجرای ماده ۱۰۲ که در مجلس طرحی نیز تحت عنوان مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج برای آن تدوین شده و در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است، همچنین بند ت ماده ۸۰ که به برنامه توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار تاکید دارد، یکی دیگر از دغدغه‌های این فراکسیون بوده که با هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی آن کار شده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان از رئیس سازمان بهزیستی کل کشور خواست که تفاهم‌نامه‌ای که این فراکسیون به منظور تحقق سهمیه ۳۰ درصدی جهت استفاده از ظرفیت زنان توانمند و شایسته در رده‌های مدیریت ارشد و میانی این سازمان تنظیم شده را امضا کند.

زهرا ساعی رئیس فراکسیون معلولان مجلس که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان اقدام به تشکیل این نشست کرده بود، گفت: بهزیستی وظیفه سنگینی را در حوزه معلولان برعهده دارد، اما اولویت‌بندی و شناسایی نیازهای این بخش محل نگرانی است که باید توسط این سازمان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۶ بعد از گذشت ۱۴ سال با تلاش اعضای کمیسیون مشترکی که به منظور بررسی لایحه‌ای که بدین منظور تدوین و به مجلس فرستاده شد، تشکیل شده بود به تصویب رسید، اما رئیس جمهور آن را در اردیبهشت سال ۹۷ ابلاغ کرد به همین دلیل ما نتوانستیم ردیفی در بودجه برای اجرای آن تعیین کنیم.  

وی تاکید کرد: بنده در بهمن ماه سال گذشته تلاش زیادی برای تامین اعتبارات لازم برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کردم، چرا که کمیسیون تلفیق بودجه محدودی را برای حوزه معلولان تعیین کرده بود، به همین دلیل در اعتراض به این موضوع نامه‌ای به آقایان تاجگردون رئیس این کمیسیون و قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کل کشور نوشتم و از آنها درخواست کردم تا اعتبارات لازم برای اجرای این قانون را افزایش دهند.

ساعی اظهار کرد: ما در کمیسیون اجتماعی نیز در جهت تخصیص بخشی از درآمد حاصل از قطع یارانه‌های پردرآمدها که در یکی از تبصره‌های قانون هدفمندی یارانه ها وجود دارد، تلاش کردیم تا تامین اعتبارات برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز در کنار زنان سرپرست خانوار لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: به دنبال پیگیری‌هایی که برای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان انجام دادیم در نهایت هفته گذشته قرار شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور قطعی برای عملیاتی شدن این قانون را صادر کند.

ساعی افزود: آنچه مسلم است بعد از تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای این قانون می‌توان در جهت تسهیل و بهبود ارائه خدمات به جامعه معلولان به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و افزایش یارانه‌های این بخش گام اساسی برداشت.

وی تصریح کرد: مسائل ناشنوایان به خصوص در رابطه با زبان اشاره از دیگر موضوعاتی بوده تاکنون مغفول باقیمانده است، از سوی دیگر توجه به موضوع کودکان کار که در زمینه بازیافت زباله فعالیت دارند و برای افراد سودجو کار می‌کنند از اهمیت به سزایی برخوردار است، چرا که آن ها نسبت به خطرات احتمالی که سلامتشان را تهدید می‌کند بی‌اطلاع بوده و اغلب آنها بازمانده از تحصیل نیز هستند.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس در پایان از رئیس سازمان بهزیستی کل کشور خواست تا آمار دقیقی از نحوه اعمال سهمیه ۳ درصدی معلولان و میزان تحقق آن، همچنین از روند ارائه خدمات در حوزه‌های مسکن، بهداشت و درمان و توانبخشی معلولان گزارشی به فراکسیون ارائه دهد، ضمن اینکه مشخص کنند در تخصیص مستمری از محل هدفمندی یارانه‌ها اولویت به کدام گروه‌های هدف داده شده است، از سوی دیگر مشخص کنند که افراد دارای معلولیت بالا به چه صورت شناسایی می‌شوند، همچنین برای ۲۰۰ نفر از افرادی که حین انجام کار معلول شده‌اند چه تدابیری اندیشیده‌اند.

پروانه مافی ضمن تشکر از رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در خصوص نحوه ارائه بسته‌های حمایتی، گفت: هم‌اکنون می‌طلبد که قانون جامع حمایت از معلولان به ویژه در خصوص عملیاتی کردن سهمیه ۳ درصدی اشتغال این قشر اجرا شود، کما اینکه در این رابطه کمپینی نیز در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای ماده ۱۰۴ قانون برنامه ششم توسعه که بر ضرورت کاهش ۲۰ درصدی طلاق تا پایان اجرای این برنامه تاکید کرده باید توسط سازمان بهزیستی که یکی از مجریان این امر بوده، محقق شود، بنابراین لازم است گزارشی در این رابطه به فراکسیون ارائه دهید.

وی خاطرنشان کرد: یارانه معلولان بسیار محدود بوده، بنابراین لازم است که سازمان بهزیستی به فکر تامین منابع درآمدی دیگری برای رفع نیاز این بخش باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: ما در بودجه ۹۸ اعتباراتی را برای تخصیص به بیماران اوتیسم مشخص کردیم، اما در پی همکاری که با خیرین فعال در ارائه خدمات به این بیماران دارم، متوجه شدم که این امر محقق نشده است، بنابراین باید در این زمینه شفاف‌سازی کنید که بودجه این بخش در کجا هزینه شده است.

هاجر چنارانی با اشاره به مشکلات مرکز نگهداری معلولان ۱۷ شهریور (بهشت نیشابور)، ادامه داد: هم‌اکنون ۹ هزار معلول در این شهر وجود دارد که ۴۰۰ نفر از آن ها ورزشکار هستند و ما برای ترددشان جهت حضور در مسابقات یا سالن‌های ورزشی شهرهای اطراف با مشکل مواجه هستیم که می‌طلبد سازمان بهزیستی تدابیری برای رفع این مشکل بیاندیشد.

سمیه محمودی ضمن درخواست از رئیس سازمان بهزیستی کل کشور برای سفر به حوزه انتخابیه‌اش جهت بررسی مشکلات معلولان این مناطق، افزود: واگذاری حوزه معلولان به بخش خصوصی جهت دریافت خدمات نیاز به تجدیدنظر از سوی دولت و مجلس دارد.

معصومه آقاپور علیشاهی در ابتدا از رئیس سازمان بهزیستی کل کشور خواست تا به مناسبت روز جهانی ناشنوایان تعدادی سمعک به نمایندگان زن اهدا کند تا آن‌ها بتوانند به تعدادی از معلولان هدیه دهند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون لازم است که سازمان بهزیستی نشست مشترکی با وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور اعطای خودرو به صورت اقساط به معلولان برگزار کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس در پایان از قبادی دانا خواست که توجه ویژه‌ای به خانواده‌های دارای معلول که به دلیل مشکلات اقتصادی به زندان افتاده‌اند، داشته باشد به این صورت که با مسئولان سازمان زندان‌ها رایزنی کند که مانع از انتقال این افراد به زندان‌های شهرهای غیر از محل سکونتشان شوند.

سیده فاطمه حسینی با انتقاد از عدم تعهد دستگاه‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی در خصوص ساماندهی کودکان کار، یادآور شد: هم‌اکنون تعداد زیادی از دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت دارند، اما شرایط اخذ مجوز به دلیل تعدد مسئولان مربوطه در این حوزه باعث شده که در زمینه ساماندهی کودکان کار با مشکلات جدی مواجه شویم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای رفع آسیب‌های اجتماعی مصوب کردیم، اما یک نوع موازی‌کاری در این زمینه وجود دارد که مانع از موفقیت دستگاه‌ها در کنترل این آسیب‌ها شده است، ضمن اینکه وجود این مشکل در حوزه کودکان کار معنایی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: آنچه مسلم است دولت باید لایحه‌ای ارائه دهد که در پی تصویب آن بتوان دستگاه واحدی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی، همچنین ساماندهی کودکان کار مشخص کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان از رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، خواست تا بخشی از بودجه‌ای که جهت حمایت از زنان سرپرست‌خانوار به این بخش اختصاص داده شده را برای زنان بدسرپرست نیز لحاظ کنند، چرا که تحقق این امر می‌تواند مانع از افزایش آمار طلاق در کشور شود.

ناهید تاج الدین با یادآوری اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشترین ارتباط را با اقشار دهک پایین جامعه دارد، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بیشترین مسئولیت را برعهده دارد، ضمن اینکه مجلس نیز برای تحقق اهداف تعیین شده در این بخش پیوسته در کنار این سازمان بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: تصویب قانون حمایت از معلولان، الزامی کردن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و تخصیص بودجه جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار از اقدامات درخور این دوره از مجلس برای همکاری با سازمان بهزیستی بود، اما بهتر است که این سازمان تدابیری جهت اجرای بهتر این قوانین بیاندیشد.

سیده حمیده زرآبادی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید اقدامات خلاقانه‌ای در حوزه حمایت از جامعه معلولان انجام دهد، افزود: مجلس این آمادگی را دارد که در صورت نیاز با اصلاح یا ایجاد قوانین در این بخش سازمان بهزیستی را حمایت کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون بسیاری از کانون‌های حمایت از ناشنوایان و نابینایان به این دلیل که فکر اقتصادی ندارند کماکان وابسته هستند که باید تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شود، همچنین مشکل اشتغال معلولان به ویژه قهرمانان ورزشی باید حل شود.

سکینه الماسی با انتقاد از نحوه انتصاب مدیران در سازمان بهزیستی، افزود: چرا این سازمان تنها از بین پزشکان برای فعالیت در سمت‌های مدیریتی استفاده می‌کند، دود انجام این قبیل اقدامات به چشم مددجویان می‌رود.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا معاونان سازمان بهزیستی دارای اختیارات لازم نیستند، کمااینکه برای رفع هر مشکلی از جامعه معلولان حتما باید از رئیس سازمان بهزیستی کل کشور مجوز اخذ کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد که ۸۰ درصد نحوه انتصاب مدیران در این سازمان عامل نارضایتی بین جامعه هدف بوده است.

زهرا سعیدی مبارکه به عنوان عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه حمایت از معلولان که قبل از تصویب این قانون در مجلس تشکیل شده بود، بر ضرورت اجرای قانون جامع حمایت از معلولان تاکید کرد و افزود: انتظار داریم با توجه به اراده‌ای که سازمان بهزیستی برای پیگیری اجرای این قانون دارد رئیس‌جمهور دستور ویژه‌ای برای اجرای آن صادر کند که نتیجه آن کمک بزرگی به خانواده معلولان خواهد کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که در قانون جامع حمایت از معلولان بر آن تاکید شده تحقق سهمیه ۳ درصدی اشتغال جامعه معلولان است که اگر دستگاه‌ها اعمال نکنند مستوجب عواقب قانونی خواهند شد، ضمن اینکه تحقق این مهم گامی در جهت اجرای عدالت است و نباید در هیچ سطحی مورد غفلت قرار گیرد، کما اینکه گزارشی به ما ارائه شده که نشان می‌دهد پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلیل معلولیت از فعالیت در این وزارتخانه محروم شده‌اند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان تاکیدکرد که باید امکانات لازم جهت ایجاد شرایط اشتغال پایدار برای معلولان فراهم شود.

وحید قبادی دانا در مورد نحوه انتصاب مدیران در بهزیستی ضمن اینکه خواستار ارائه مستندات لازم جهت وجود نارضایتی از ۸۰ درصد انتصابات در این سازمان شد تاکید کرد که این روند در این سازمان به طور کامل شفاف شده است، ضمن اینکه همه مدیران پزشک نیستند و تبعیض جنسیتی و دیدگاه حزبی و جناحی نیز در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: اولین انتصاب فرزند بهزیستی به عنوان مشاور در دوره فعالیت‌های بنده صورت گرفت که به وی ماموریت دادم تا فرزندان موفق بهزیستی را شناسایی کرده که از آن ها برای فعالیت در سمت مدیرکل استان‌ها استفاده کنیم، ضمن اینکه ما در استان‌ها ناچار به استفاده از مدیران پزشک هستیم، چرا که آن ها باید با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند و با درمان اعتیاد، توانبخشی و غربالگری معلولان آشنایی داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، ادامه داد: کل مبلغی که توسط این سازمان در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار دارای معلول پرداخت شده، ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ این رقم به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، همچنین ۱۷۸ هزار خانوار دارای سرپرست معلول از محل هدفمندی یارانه‌ها برای تمام اعضای خانواده از مستمری بهره‌مند شدند، ضمن اینکه از این ماه از محل درآمدها و اعتبارات سازمان بهزیستی مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی معلول محور است، تصریح کرد: براساس آمار ارائه شده ۴۷ هزار نفر از بیماران روانی مزمن، معلولان جسمی- حرکتی و ذهنی در مراکز نگهداری شبانه‌روزی عضو هستند که ۳۹ هزار نفر از آن ها یارانه‌ای به مبلغ ۷۷۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و از ماه آینده این مبلغ به ۹۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

قبادی دانا تاکید کرد: دولت دستوری داد که در پی آن پشت نوبتی‌های این سازمان تا پایان تیرماه ۹۷ به طور کامل وارد صف مستمری‌بگیران شدند، کمااینکه در شرایط کنونی یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار از این حق بهره‌مند می‌شوند، همچنین ۲۶ هزار نفر از فرزندان بهزیستی به طور مستقیم مستمری دریافت می‌کنند.

وی در خصوص نحوه شفاف‌سازی بهزیستی که در سامانه این سازمان ثبت شده است، افزود: در این سامانه جزئیات ۲۲ هزار قرارداد، ۲۸۰۰ املاک بهزیستی و مشخصات پیمانکاران طرف قرارداد ثبت شده است.

قبادی دانا در خصوص ضرورت ایجاد اورژانس اجتماعی که مورد تاکید تمام اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بود، عنوان کرد: براساس قانون باید برای ۱۵۰ شهر دارای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی ایجاد کنیم، اما کارکنان این مراکز نمی‌توانند خودرو در اختیار داشته باشند در این صورت ایجاد آن ها فایده‌ای نخواهد داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در رابطه با کودکان کار تصریح کرد: این موضوع در شورای اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت، اما مشکل در جهت ساماندهی این کودکان به این برمی‌گردد که ۹۰ درصد آن ها اتباع بیگانه هستند یا برای باندهایی فعالیت می‌کنند که نیاز به ورود دستگاه‌های مربوطه جهت برخورد با آن ها را دارد.

وی یادآور شد: مراکز به علاوه زندگی از اقدامات خلاقانه بهزیستی است، چرا که آن ها بهزیستی‌های کوچک هستند که بر پایه مددکاران اجتماعی بنا شده اند، همچنین برای اجرای قانون حمایت از معلولان براساس برآورد اولیه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان موردنیاز بود که هزار و ۱۰۰ میلیارد آن مصوب شد، در شرایط کنونی برای اجرای آن ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که در نهایت ۲۲ هزار میلیارد آن مصوب شد، اما تاکنون هیچ مبلغی تخصیص داده نشده است که این امر مشکلاتی را در اجرای این قانون ایجاد کرد.

قبادی دانا در خصوص مسکن معلولان افزود: در همایش خیرین که با هزینه خود آنان در مشهد اجرا شد، آن ها ۱۷ میلیارد تومان برای مسکن خانواده‌های دارای دو معلول جمع‌آوری کردند و ۱۷ میلیارد تومان نیز از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم، ضمن اینکه تاکنون ۱۰۳ هزار واحد مسکونی تحویل آن ها داده شده و ۵۰ هزار واحد نیز در حال ساخت است.

وی افزود: غربالگری در این سازمان برای ناشنوایی به ۹۰ درصد رسیده است، همچنین در مورد طلاق مشاوره بهزیستی در ۲۲ استان اجرا شده که قرار است به ۳۱ استان برسد، ضمن اینکه در این خصوص باید اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز طلاق را قبل از ازدواج انجام دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در پایان با تاکید بر اینکه این سازمان برای رفع هرکدام از آسیب‌های اجتماعی کارگروه ویژه تشکیل داده از اجرای طرح مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد به منظور درمان و آماده‌سازی معتادان جهت برگشت به جامعه خبر داد.

گفتنی است در پایان این نشست از پریچهر سلطانیان نویسنده کتاب سردار بی بی مریم بختیاری سردار آزادگی که یکی از قهرمانان زن بوده که در طول تاریخ ایران برای مبارزه با استکبار، بیگانگان و استقلال کشور تلاش کرده است، با اعطای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز