خبرگزاری کار ایران

امروز در کمیسیون قضایی صورت گرفت؛

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۳۴

امروز در کمیسیون امنیت ملی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن و همچنین قانون حمایت از مالکیت ادبی و هنری مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت.

حسن نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن از شورای نگهبان اعاده شده بود که موارد ایراد گرفته شده از سوی این شورا امروز در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: در یکی از تبصره‌های این طرح کلمه منفعت نیز به عبارت قصاص نفس یا عضو اضافه شد. در ماده دوم این طرح نیز تبصره دوم آن حذف شد. این تبصره، ماده مورد نظر طرح را به ماده ۴۷۴ قانون مجازات اسلامی ارجاع می‌داد.

وی تصریح کرد: بحث دیگری که در کمیسیون مطرح شد در رابطه با قانون حمایت از مالکیت ادبی و هنری بود که فصل سوم، چهارم و پنجم آن مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت. این جلسه با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

نوروزی ادامه داد: فصل سوم در رابطه با استثناهای حقوق پدید آورنده تکثیر، فصل چهارم در رابطه با  مدت حمایت از حقوق مادی و فصل پنج نیز در رابطه با موضوع نخستیم مالکان حقوق مادی اثر بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز