خبرگزاری کار ایران

درازهی در نطق میان دستور:

‌با افرادی که به عقاید و ارزش‌های شهروندان توهین و وحدت را لگد مال می‌کنند برخورد جدی شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۷۸

یک نماینده مجلس گفت: از ریاست محترم قوه قضاییه به جد می خواهم با افرادی که به عقاید و ارزش های شهروندان توهین و وحدت را لگد مال می کنند برخورد جدی شود تا انسجام اجتماعی و وحدت ملی به تهدید تبدیل نشود و نیز کنترل مدبرانه بر فضای مجازی کرده تا تخریب منجر به ناامیدی مردم از کارگزاران نظام نگردد.

به گزارش ایلنا، محمدباسط درازهی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز نطق میان دستور خود را به شرح ذیل قرائت کرد:

به نام ایزد منان

سلام محضر ملت شریف ایران، مردم فهیم حوزه انتخابیه ام و شما وکلای محترم ملت. ضمن فصل الخطاب قرار دادن منویات ارزشمند مقام معظم رهبری جا دارد از اذن ایشان در خصوص تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو برای اتمام پروژه راه آهن زاهدان - چابهار جهت توسعه سواحل مکران تشکر کنم. امیدوارم که در فاز بعدی این پروژه احداث راه آهن سراوان که مصوبه مجلس بوده و مطالعات آن در وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد. درخواست می شود تا برای یک دوره پنج ساله دیگر مجددا جهت مهار آب های مرزی به ویژه در شرق کشور با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام و آبخیزداری مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی را صادر بفرمایند.

از ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص مبارزه مقتدرانه با فساد صمیمانه سپاسگزارم و تشکر می کنم از مدیر کل محترم دادگستری استان در خصوص اعلام این که اهل مدارا با فساد نخواهند بود و در قضاوت به هیچ وجه مسأله قومیت، نژاد و لهجه لحاظ نخواهد شد و تنها قانون، ملاک عمل است اما مدارا با شهروندان همواره مد نظر خواهد بود. امیدوارم که همچنان با مافیای سازمان یافته در استان مقابله جدی شود اما بنا به فرمایش مقام معظم رهبری با کسانی که با جابه جایی چند لیتر سوخت و کوله بری در مرز که با مشقت گذران زندگی می کنند و اتفاقا قاچاق سازمان یافته و تهدید هم محسوب نمی شود برخورد بی رحمانه و خشن نشود.

از ریاست محترم قوه قضاییه به جد می خواهم با افرادی که به عقاید و ارزش های شهروندان توهین و وحدت را لگد مال می کنند برخورد جدی شود تا انسجام اجتماعی و وحدت ملی به تهدید تبدیل نشود و نیز کنترل مدبرانه بر فضای مجازی کرده تا تخریب منجر به ناامیدی مردم از کارگزاران نظام نگردد.

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جد می خواهم که از ساخت و اکران فیلم هایی که چهره قوم بلوچ را عامدانه خشن معرفی می کند جلوگیری و از فیلم سازانی حمایت شود که راغب به تولید فیلم از ارزش ها و سوژه های ارزشمند و معنادار استان هستند.

 وزارت فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و فیلم سازان مطلع باشند که حضور ارزشمند مقام معظم رهبری در بلوچستان و میهمان نوازی و صمیمیت مردم بلوچ می تواند به فیلمی ارزشمند تبدیل شود نه فیلم روز صفر، شبی که ماه کامل شد و سایر فیلم هایی که چهره استان را منفی و خشن معرفی می کند و مطالعه دقیق و عمیق تاریخ کمک خواهد کرد تا فیلم های با محتوای رشادت ها و دلاور مردی های قوم بلوچ از میرچاکر و میرکمبر، حمل و جیند، رستم و سهراب، تصرف هند، مقابله و نبرد با انگلیسی ها و پرتغالی ها در حمله به ایران و سایر ظرفیت ها؛ جاذبه ها و میهمان نوازی قوم متمدن و اصیل ایرانی - آریایی بلوچ ساخته شود که فردوسی در شاهنامه به دفعات از بلوچ نیک می گوید: 

سپاهی ز گردان کوچ و بلوچ                              سگالیده جنگ و برآورده خوچ

که کس در جهان پشت ایشان ندید                  برهنه یک انگشت ایشان ندید

سپهدارشان بود رزم آزمای                              کز او بود گاه نکویی به جای 

درفشی برآورد شیر پلنگ                             همی از درفشش بیارید جنگ 

گزین کرد از آن نام داران سوار                    اسپران جنگی ده و دو هزار 

هم از پهلوی پارس و کوچ و بلوچ                زگیلان جنگی و دشت سرویچ

زکار بلوچ ارجمند اردشیر                         بکوشید با کاردانان پیر ز گفتار دهقان بر آشفت شاه

جناب آقای رئیس جمهور!

ضمن تقدیر از چندین سفر جناب عالی به سیستان و بلوچستان و سفر آتی به سراوان از جنابعالی به جد می خواهم که با دست پر به شهرم سفر کنید که از مهمترین مطالبات مردم از جناب عالی در سفر ارزشمند عبارتند از: 

- کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ کیلومتر گازرسانی به شهرهای سراوان، سوران، مهرستان، جالق، سیرکان، محمدی، اسفندک، گشت، ناهوک، هیدوچ و آشار

- تأمین اعتبار جهت اتمام پروژه های نیمه تمام و یا مصوب شده حوزه انتخابیه از جمله:

- راه آهن سراوان

- باند دوم جاده ی سراوان - خاش - زاهدان

- احداث و خط انتقال سند ماشکید علیا، سفلی و شهری کور و صدور مجوز تأمین اعتبار جهت مهار آب های مرزی و آبخیزداری

- مصوب کردن مرز سراوان به عنوان مرز رسمی و بین المللی با گمرک رسمی

- ارتقا در تقسیمات کشوری در سه شهرستان به ویژه ایجاد شهرستان جالق که از مطالبات جدی، به حق و دیرینه مردم شریف جالق است

- صدور مجوز تردد خودروهای پلاک موقت چابهار در سراسر استان

- کلنگ زنی کارخانه سیمان سراوان و استخراج سایر معادن حوزه انتخابیه

- تأمین اعتبار ویژه به بیمارستان سراوان با توجه به اینکه سالیانه هزاران اتباع خارجی را رایگان مداوا کرده و هزینه های سنگینی را متحمل شده که کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی از شهروندان ایرانی به شدت کاهش یافته است.

- ارتقای جاده از فرعی به اصلی و احداث راه های روستایی و مرزی،

- افزایش سوخت خودروهای سواری به ۳۰۰ لیتر با توجه به بعد مسافت و گستردگی استان و نبود زیرساخت های مناسب حمل و نقل و ناوگان های عمومی

- رفع معضل کدینگ و تأمین سوخت مورد نیاز خودروهای سنگین

- ثبت جهانی باغ شهر ملی جالق

- ارتقای مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه ملی و بین المللی

- تصویب و تدریس زبان بلوچی در مدارس .

- اتمام سیل بندهای حوزه انتخابیه

- اتمام استادیوم های ورزشی و سایر پروژه های حوزه ورزش و جوانان

- تأمین اعتبار خط انتقال آب تهلاب به سراوان

- احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان و مجتمع آموزش عالی سلامت سراوان

- اتمام بیمارستان های سیب و سوران و مهرستان

- احداث بیمارستان های بخش جالق - مهرگان - بم پشت و هیدوچ

- استقلال ادارات در شهرستان های تازه تأسیس سیب، سوران و مهرستان

در پایان 

خدمت هم شهریانم یک بار دیگر با صدای رسا اعلام می کنم که من همچنان پای عهدی که با شما بستم ایستاده ام و هر آنچه را که می توانستم از خود گذشتم. آمدم تا کاری بکنم و تا پاره ای از محرومیت های مزمن منطقه و رنج و التیام شما شهروندان بکاهم زیرا که تاب و تحمل دیدن محرومیت دیارم را نداشته و ندارم. 

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم 

یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز