خبرگزاری کار ایران

قوامی:

حذف ۴ صفر از واحد پول ایران کسری‌های مزمن بودجه را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۳۵۰

نمایندگان مخالف و موافق لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور درباره حذف ۴ صفر از پول ایران دلایل خود را در صحن علنی مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، هادی قوامی در جلسه امروز مجلس به عنوان موافق لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی کشور درباره حذف ۴ صفر از پول ایران با بیان اینکه نظام پرداخت کشور از ۳ بخش الکترونیکی، اعتباری و نقدی تشکیل شده است، گفت: تلاش می‌شود کیفیت این نظام‌ها افزایش یابد اما به خاطر تورم‌های بالا، عمده آن به خاطر کسری بودجه دولت، تحقق نیافته است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دولت‌ها در طول سال‌های اخیر عمدتاً با کسری مواجه بوده‌اند و آن را از طرق مختلف که سهل‌الوصول‌ترین آن، استقراض از بانک است، کسری خود را جبران کرده‌اند که باعث کاهش ارزش پول ملی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نقدینگی کشور در سال ۵۷، ۲۵۰ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: امروز این میزان بنسبت به آن زمان ۶ هزار برابر شده است در حالی که تولید ملی رونق نیافته و رشد نقدینگی هر ساله بیش از ۲۰درصد شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در شرایط حساس فعلی حذف ۴ صفر کسری‌های مزمن را کاهش می‌دهد، خاطر نشان کرد: همچنین ۴ صفر از واحد پول ایران، ارزش پول ملی را تقویت می‌کند و تا ۴۰ سال دیگر در نقطه فعلی قرار نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز