خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

نگاه‌های تنگ نظرانه نمی‌تواند اتحاد ملی را در مسیر سخت آینده تامین کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۳۰۸

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دیدگاهی که رهبری دارند دیدگاهی است منطبق بر واقعیات جامعه برای حفظ انسجام ملی و استمرار دموکراسی و برای پایداری مردم سالاری که در کشور وجود دارد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات چندسال پیش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفته بودند «حتی اگر کسی نظام را هم قبول ندارد در انتخابات شرکت کند»، حال آیا اظهارات آیت الله جنتی که تاکید کردند مخالفان نظام باید شناسایی و محاکمه شوند در تعارض با نظر رهبر انقلاب نیست؟، گفت: دید ما این است که نگاه‌های تنگ‌نظرانه همبستگی‌های فعلی را هم با شکست مواجه می‌کند.

این عضو هیئت ریسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نگاه ما خصوصا در مسیر سخت آینده‌ای که در پیش داریم همبستگی ملی، اتحاد ملی و یک وفاق در کشور هست و این همبستگی ملی باید بیشتر باشد قاعدتا نگاه‌های تنگ‌نظرانه نمی‌تواند این مهم را تامین کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران خاطرنشان کرد: به هر حال نگاهی که مقام معظم رهبری دارند یک نگاه راهبردی نسبت به کل سلایقی است که در کشور وجود دارد و اینکه یک مقام مسئول بگوید من یک سلیقه را قبول دارم و خارج از آن یک سلیقه همه از کشور خارج شوند یا همه در خانه‌هایشان بنشینند و منصب نگیرند این قاعدتا خلاف منطق، دموکراسی و خلاف مبانی اسلام است. شهروندان جامعه سلول‌های اساسی تشکیل‌دهنده دموکراسی هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت‌های مهم کشور یادآور شد: الان بعضی موضوعات وجود دارد که مورد اجماع همه جریان‌های سیاسی است و کمتر کسی است که روی این موضوعات اجماع نداشته باشد مثل ضرورت آرامش برای کشور و ضرورت امنیت برای کشور.

رحیمی یادآور شد: ازجمله موضوعاتی که اجماع ملی روی آن است ضرورت انسجام ملی است که این انسجام ملی یک مطالبه عمومی و یک نیاز و ضرورت حیاتی برای کشور است. هر رویکردی که به این نیاز و ضرورت صدمه بزند، نگاه این خواهد بود که یک برداشت ناقص و نادرستی از واقعیات جامعه دارد.

وی افزود: دیدگاهی که رهبری دارند یک دیدگاهی است منطبق بر واقعیات جامعه که تاکید دارند برای حفظ انسجام ملی، برای استمرار دموکراسی و برای پایداری مردم سالاری در کشور این نگاه ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز