خبرگزاری کار ایران

الماسی در نطق میان دستور:

نیروهای قراردادی در روزگار سخت جنگ اقتصادی شایسته بیشترین حمایت‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۱۵۰

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: نیروهایی که در این روزگار سخت جنگ اقتصادی همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در حال جهاد مقدس اقتصادی، شکوفایی کشور و چرخیدن چرخ اقتصادی توسعه مملکت هستند شایسته بیشترین حمایت ها هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سکینه الماسی  در نشست علنی نوبت عصر امروز (یک شنبه، ۷مهرماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور گفت: در روزهایی که گذشت ایران اسلامی مزین به گرامیداشت سالروز جانفشانی‌ها، فداکاری و عزت‌مداری امتی بزرگ در دفاعی مقدس در ۸ سال جنگ تحمیلی حضور استکبار جهانی بر علیه آب و خاک بود؛ بر خود فرض می دانم که دفاع مقدس شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز و رزمندگان غیور را که باعث شدند وجبی از این در پرگهر به دست دشمن نیفتد را ارج نهاده و برای استقامت که نمونه بی بدیلی در تاریخ است درود می فرستم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ۷ مهرماه روز آتش نشان را به آتش نشانانی که خطر را به جان می خرند تا آرامش و ایمنی را به مردم هدیه دهند را تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم مسئولان مربوطه مطالبات و مشکلات این قشر زحمتکش را مرتفع کنند.

وی از عملکرد وزیر راه و شهرسازی برای بی توجهی به جاده های حوزه انتخابیه انتقاد کرد و گفت: به عملکرد ضعیف این وزارتخانه نقد جدی دارم؛ آقای وزیر جاده ساحلی دیر بوشهر که به درستی توسط مردم جاده مرگ نامگذاری شده تا کی باید جان بستاند و خانواده ها را داغدار کرده و ما را شرمسار آنها کند؛ قضه پرسوز مرگ تمامی اعضای یک خانواده را در این جاده باید به کجا شرح دهیم؟

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس یادآور شد: جاده جم- فیروزآباد یکی از مطالبات اصلی مردم ایران است اما همچنان بر روی کاغذ باقی مانده و عملیاتی نشده است.

الماسی از وزیر نفت بابت اجرای طرح های عمرانی مسئولیت های اجتماعی در قالب بسته ۶۰۰ میلیاردی تشکر کرد و گفت: اما حذف شهرستان دیر از مسئولیت های اجتماعی وزرات نفت که در هفته های اخیر رخ داد مایه تعجب و تاسف است در حالی که این شهرستان میزبان مجتمع های پتروشیمی است و فاصله فضایی و افقی تا تاسیسات پارس جنوبی در شهرستان کنگان تنها ۶ کیلومتر و متاثر از آلودگی های این تاسیسات است؛ بخش قابل توجهی از کارکنان پارس جنوبی در این شهرستان زندگی می کنند با این وجود چرا باید شهرستان دیر حذف شود از آقای زنگنه که همواره در اجرای تعهدات این وزارتخانه حوزه مسئولیت های اجتماعی تاکید داشتند می‌خواهم دستور عاجل و سریع برای تجدیدنظر در این مصوبه را صادر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: دستور وزیر نفت در مورد بررسی وضعیت تیم های فوتبال پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و نفت و گاز گچساران موجی را از نگرانی و اضطراب برای مردم این استان هایی که میزبانان صنعت نفت است فراهم آورده؛ جناب آقای زنگنه آیا شایسته است که آلودگی و محرومیت ناشی از تاسیسات حوزه انرژی را مردم این استان ها متحمل شوند اما از داشتن یک تیم فوتبال که زمینه ساز نشاط اجتماعی و همبستگی منطقه ای می شود محروم باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چرا می خواهید این حداقل حق را از مردم دریغ کنید؟ امیدواریم بررسی وضعیت این تیم ها که به دستور زنگنه باید تا ابتدای آذرماه سال جاری نهایی و به تقویت این تیم ها منتهی شود نه تضعیف و حذف آنها که اگر چنین شود رابطه مردم با کارکنان صنعت نفت دچار حاشیه و دغدغه می شود؛ یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه‌های کارکنان پارس جنوبی وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی به قرارداد مستقیم است؛ نیروهایی که در این روزگار سخت جنگ اقتصادی همچون رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در حال جهاد مقدس اقتصادی و شکوفایی کشور و چرخیدن چرخ اقتصادی توسعه مملکت هستند آیا شایسته بیشترین حمایت های نیستند؛ این نیروها نه تنها حمایت نمی شوند بلکه با وضعیت قراردادی موجود فاقد حداقل امنیت شغلی و همواره نگران از دست دادن شغل خود هستند.

وی یادآور شد: از سویی تبعیض موجود میان نیروهای قراردادی و قرارداد مستقیم در دریافت خدمات اولیه از جمله اسکان، تغذیه، حمل و نقل و سبد کالا و مهمتر از حقوق و مزایا باعث شده که انگیزه کارکنان قراردادی همواره مورد تهدید قرار گیرد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس افزود: بی عرضگی مسئولان عربستان و تاکید آنها به حل نظامی مسائل خاورمیانه کار را به جایی رسانده که خود عربستان متزلزل و به آستانه ورشکستگی رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز