خبرگزاری کار ایران

مازنی در نطق میان دستور:

قانون اساسی خون‌بهای شهیدان و میثاق ملی ماست/جبهه‌های مختلف سیاسی در چند حزب بزرگ سازماندهی شوند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۱۴۱

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اجرای کامل همه اصول قانون اساسی و بازنگری در تفسیر آنها را مهمترین راه برون رفت از معضلات سیاسی و فرهنگی امروز جامعه ایران دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد مازنی در نشست علنی امروز( یکشنبه ۷مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نفی استبداد داخلی و استیلای خارجی است، اینک سالهاست که مردم سالاری دینی بر این کشور حاکم است و مردم ایران خود برای سرنوشت خویش تصمیم می گیرند. و اراده قدرت های خارجی در انتخاب ما تاثیری ندارد، این در حالی است که در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ابرقدرت ها برایمان وزیر و وکیل تعیین می کردند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بیاییم قدر این نعمت را بدانیم، اما فراموش نکنیم لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید ، اما فراموش نکنیم نسل ما بر اساس شعارها و آرمان های بلندی چون استقلال آزادی، عدالت، جمهوریت، اسلامیت و کرامت انسان به اما خویش لبیک گفت و با خود صادق باشیم آیا وضع موجود همان وضع مطلوب انقلاب اسلامی است؟

وی تصریح کرد: قانون اساسی خونبهای شهیدان و میثاق ملی ماست، این قانون محصول تفوق فقها و بهره گیری از آخرین دستاوردهای بشر در اداره کشورها است. اجرای کامل همه اصول قانون اساسی و بازنگری در تفسیر آنها مهمترین راه برون رفت از معضلات سیاسی و فرهنگی امروز جامعه ایران است، بنابراین بیاییم از سطر تا ذیل قانون را فصل الخطاب بدانیم و هر کس به اختیارات و مسئولیت های خود در قانون متعهد باشیم.

مازنی یادآور شد: متاسفانه سالهاست که اختلافات و تنازعات سیاسی از مرز منافع حزبی و جناحی عبور کرده و بخش قابل توجهی از ظرفیت نیروهای انقلاب به حصر و تخریب رقیب اختصاص پیدا کرده است، از سوی دیگر موضوع شفافیت که دغدغه امروز اقشار مختلف جامعه است ریشه در عدم شفافیت در نظام انتخابات دارد.

وی خاطرنشان کرد: همصدا با بسیاری از عقلای قم پیشنهاد می کنم جبهه های مختلف سیاسی در چند حزب بزرگ سازماندهی شوند و با بررسی همزمان طرح و لایحه انتخابات نظام انتخابات را بر این اساس اصلاح کنند به ویژه آنکه در شرایط کنونی هیچ شائبه نفی و ضرری متوجه نمایندگان این دوره نیست.

مازنی افزود: طرح گفتگوی ملی طی سه سال گذشته مورد استقبال بسیاری از شخصیت های تاثیر گذار قرار گرفت، در حال حاضر دو جلسه منظم در مجلس و خارج از مجلس تشکیل می شود، ضمن تشکر از عزیزانی که در این مسیر هم قسم شده اند از همه احزاب و جناح ها، صاحبنظران و دلسوزان کشور به ویژه نمایندگان مجلس می خواهم که بجای قهر و خشونت به راه حل گفتگوی ملی بپیوندند. گفتگوی ملی در پی یافتن حداقل اشتراک وجوه برای گفتگو است. همه جریان های سیاسی کشور بر مبارزه با فساد تاکید دارند. همه دلسوزان کشور بر بهبود معیشت مردم تاکید دارند. نمی شود ما نمایندگان مردم، سیاسیون و دلسوزان کشور در مواجهه با هر مساله ای به منازعات بی حاصل مشغول باشیم و مردم درگیر مسائل و مشکلات عدیده باشند. با گفتگوی ملی برای حل این مشکلات راه حل بیابیم، برای دشمن خارجی و مشترک تفاوتی نمی کند رییس جمهور اصلاح طلبباشد یا اصولگرا.

وی عنوان کرد: دشمنان ما با ایران متحد و پیشرفته دشمن هستند و ما با گفتگوی ملی می توانیم مانع تعبیر خواب های آشفته آنها شویم. با گفتگوی ملی دیگر جناح ها بر سر منافع ملی یکدیگر تعارض پیدا نمی کنند اصل بر منافع ملی است نه جناجی. اصل بر ارتقای سرمایه و منزلت اجتماعی است نه تخفیف آن. اصل آن است که اگر جایی رقبتی هست بر مبنای اصول مصرح قانون اساسی باشد. همه جریان ها محترم شمرده شوند، فرصت رقابت برابر داشته باشند تا همه از نتیجه برابر خشنود باشند.

مازنی افزود: برگزاری انتخابات رقابتی شفاف به مصابه گفتگوی معنادار بین مردم و حاکمیت است هر دو طرف این گفتگو باید به آداب و اخلاق گفتگو پیابند باشند. انتخابات دوم اسفند با مشارکت حداکثری می تواند مظهر وفاق و همدلی و نماد گفتگوی ملی باشد.

وی بیان کرد: قهر با صندوق رای به نفع هیچ کس نیست، دود آن به چشم مردم خواهد رفت، اما کسانی که مردم را به مشارکت حداکثری دعوت می کنند باید لوازم آن را نیز برای انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان فراهم کنند. اگر مردم با صندوق رای قهر کنند هزینه آن را خود باید بپردازند. اما حاکمان و منتخبان ملت و رهبران احزاب و جناح های سیاسی باید تاوان سنگین تری بپردازند.

مازنی افزود: عمل نکردن به وعده ها، بی خاصیت نشان دادن رای مردم، ایجاد مزاحمت رسمی و غیر رسمی برای دولت منتخب ملت و اهانت به مجلس مردم را به بی تفاوتی می کشاند. دفاع رئیس مجلس از کیان مجلس قابل قدردانی است، اما برخی محافل بدانند با توهین و تخریب مجلس تیشه به ریشه مردم سالاری دینی می زنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه واقعی با تبعیض، فقر و فساد باید با ریشه های فساد مبارزه کرد و برای مبارزه ریشه ای با فاسد آزادسازی اقتصادی، اصلاح نظام مالیات به نفع مستضعفان، اصلاح نظام گمرکات، آزادی سوت زنان، احزاب و رسانه ها و از همه مهمتر مبارزه با فساد سیاسی را در دستورکار خود قرار دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا با هدایت های مقام معظم رهبری و همدلی همه ارکان نظام بحران ناشی از تحریم ظالمانه دولت آمریکا را مهار کرد که قابل ستایش است، اما انتظار می رود این شورا مداخلات اقتصادی دستگاه های دولتی را ساماندهی کند و به نهادهای خدماتی و اجتماعی مانند وزارت رفاه، بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و اقتصادی نهادهای حکومتی را از بنگاه داری نجات دهد.

وی افزود: متاسفانه همچنان شاهد اجرای موادی هستیم که امنیت سرمایه گذاری را دچار آسیب کرده، ضروری است در شرایط جنگ اقتصادی از اجرای شتابزده طرح های جدید قبل از بازسازی اعتماد عمومی که می تواند موجب آشفتگی و هجوم افسار گسیخته سرمایه های سرگردان و ایجاد آسیب های جدی در سایر بخش ها شود، خودداری شود.

مازنی گفت: کاهش وافزایش تعداد امضاهای حساب های قوه قضائیه قانع کننده نیست. ضمن اینکه در شرایط تحریم ظالمانه دشمن ممکن است همه دستگاه ها ادعای اضطرار کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد: در هفته دفاع مقدس یاد و نام همه شهیدان و ایثارگران به ویژه شهیدان هفتم مهر بالاخص سیدعبدالکریم هاشمی نژاد گرامی می دارم و دست همه سربازان و پاسداران وطن را می بوسم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز