خبرگزاری کار ایران

آقاپور در گفت‌وگو با ایلنا:

لایحه تجارت دستاورد مجلس دهم است/ اجرایی شدن قانون جدید تجارت از حجم پرونده‌های قضایی کم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۷۴۵

یک عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: لایحه تجارت دستاورد مجلس دهم است که اجرایی شدن حجم پرونده‌های قضایی کم می‌کند.

معصومه آقا پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لایحه تجارت و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی،گفت: اگر بخواهیم سابقه لایحه تجارت را بررسی کنیم به مجلس پنجم بازخواهیم گشت که ما اهتمام کردیم در مجلس دهم آن را تصویب کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از ایراداتی که قانون قبلی داشت این بود که حق العمل کاری دلال‌ها و وضعیت قرار دادها مشکل داشت که ما تلاش کردیم در این قانون مخصوصا در فصل اول که بالای سیصد قانون داشت مشکلات را مرتفع سازیم.

وی تاکید کرد: ما فضا را بسته نگه نداشتیم اتفاقا کاری کردیم که اگر مشکلی وجود دارد مرتفع شود و از اتاق‌های بازرگانی، ایران و تعاون هم درخواست داشتیم که اگر مشکلی را مشاهده کردند آن را به کمیسیون اصل نود ارائه دهند.

نماینده مردم شبستر ادامه داد: درست است که ما این لایحه را در صحن تصویب کردیم اما به شورای نگهبان ارجاع شد پس هنوز ممکن است مواردی برای اصلاح وجود داشته باشد .

وی تاکید کرد:‌ تصویب لایحه تجارت یکی از دستاوردهای مجلس دهم است که انشالله جامعه از آن استفاده خواهد کرد و حجم پرونده‌های قضایی هم کم خواهد شد. 

آقاپور در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که چرا تصویب لایحه تجارت به یکباره مورد هجمه رسانه‌ای قرار گرفت، گفت: بلاخره هر قانونی یکسری خلاء‌هایی دارد که عده بسیار کمی از آن متنفع می‌شوند، بنابراین ما باید قوانین را اصلاح و جایگزین کنیم تا در ارائه دچار مشکل نشویم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز