خبرگزاری کار ایران

سرلشکر رحیم صفوی:

رهبری فرمانده کشورهای اسلامی است/ اگر رهبری نبودند سوریه و عراق سقوط کرده بود

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۶۵۶

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا گفت: رهبری فرمانده کشورهای اسلامی است. اگر رهبری نبودند سوریه و عراق سقوط کرده بود. کشورهای مدعی رهبری اسلام نه تنها از مسلمانان حمایتی نکردند بلکه پنج سال است که ملت یمن را زیر حملات خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا صبح امروز در مراسم آغاز به‌کار بخش دفاع مقدس پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای گفت: یکی از مظلومیت رهبری، در مورد حضور ایشان در دفاع مقدس و امنیت ملی و ناگفته‌های ایشان در این باره است.

وی در تشریح شخصیت رهبری در دفاع مقدس اظهار داشت: رهبری مدتی تمشیت سپاه را برعهده گرفتند و رهبری رسیدگی به سپاه را از ایشان می‌خواستند. حضور رهبری در مناطق جنگی از همان روزهای ابتدایی بود که تاثیر کم‌نظیری را داشت. ایشان در آن زمان نماینده رهبری در شورای عالی دفاع، رئیس کمیسیون دفاعی مجلس و امام جمعه تهران بودند. ایشان همراه با شهید چمران به اهواز آمدند و با شهید چمران ستاد جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی کردند ولی در ستاد نبود و تا خطوط مقدم می‌آمدند.

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با بیان اینکه حضور رهبری در جبهه‌ها تا زمان ترور در ششم تیر ۶۰، مداوم بود، تصریح کرد: روزهای ابتدایی جنگ، روزهای سختی بود. فرمانده کل قوا در ابتدای جنگ بنی صدر بود. کشور سر و سامانی نداشتند. وضعیت روحی مردم بهم ریخته بود. تاثیر حضور بسیجی‌وار ایشان به عنوان نماینده امام که توام با معنویت و صلابت بود، برای نیروهای مسلح تاثیر چند لشکر را داشت.

صفوی با بیان اینکه تشکیل و فرماندهی جنگ‌های نامنظم بسیار مهم بود، خاطرنشان کرد: نقش ایشان در شورای عالی دفاع کلیدی بود و در مقاطع مهم جنگ تاثیرگذاری کلیدی داشتند. یکی از این‌ها، محاصره مجدد سوسنگرد بود که با پیگیری ایشان سوسنگرد از محاصره آزاد شد. یکی دیگر از اثرگذاری‌های مهم ایشان شکستن حصر آبادان است. من فرماندهی سپاه جنوب را برعهده داشتم. وقتی طرح را دادیم بنی صدر و دیگران مخالف بودند اما با قاطعیت رهبری تصویب شد.

وی افزود: تلاش پیوسته رزمی و پشتیبانی جبهه‌ها از سوی رهبری مهم بود. وقتی آر.پی.چی۷ به کشور آمد بنی صدر به سپاه نداد ولی دخالت رهبری موجب شد نصف آر.پی.چی۷ها به سپاه داده شود.

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا مقابله با سیاست‌های خائنانه بنی صدر و مقاومت در برابر روحیه سازشکاری را از اقدامات کلیدی رهبری در ابتدای جنگ برشمرد و ابراز داشت: وقتی رهبری رئیس‌جمهور شدند هیات‌های سیاسی از کشورهای دیگر می‌آمدند و صحبت‌های ایشان اثرگذار بود‌. حمایت از گروه‌های معارضه عراقی و مجاهدین افغانی هم از دیگر اقدامات کلیدی ایشان بود. در واقع، نگاه راهبردی‌شان فقط مربوط به ایران نبود بلکه به آینده عراق و افغانستان هم توجه داشتند.

صفوی با ذکر خاطره‌ای از روزهای پایانی جنگ بیان کرد: ما قطعنامه ۵۹۸ را وقتی پذیرفتیم، عراق مجددا حمله کرد تا خرمشهر را بگیرد منافقین هم از کرمانشاه وارد کشور شدند و تا ۴۰ کیلومتری کرمانشاه آمدند. امام نگران آقا بودند و پس از ترور، اجازه حضور ایشان در جبهه‌ها و حتی استان‌های مرزی را نمی‌دادند. رهبری وصیت‌نامه نوشتند و در نمازجمعه اعلام کردند من در حال رفتن به جبهه هم هستم و همه نیز به جبهه بیایند. این حضور موثر بود و موجب شد عراقی‌ها فرار کنند.

وی اضافه کرد: رهبری فرمانده کشورهای اسلامی است. اگر رهبری نبودند سوریه و عراق سقوط کرده بود. کشورهای مدعی رهبری اسلام نه تنها از مسلمانان حمایتی نکردند بلکه پنج سال است که ملت یمن را زیر حملات خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز