خبرگزاری کار ایران

در نشست سازمان همکاری اقتصادی «اکو» مطرح شد؛

انتقاد عراقچی از هجمه‌های بی‌سابقه آمریکا به ارکان چندجانبه‌گرایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۴۲۳

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از هجمه‌های بی‌سابقه آمریکا به ارکان چندجانبه‌گرایی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در نشست سازمان همکاری اقتصادی - اکو که همزمان با اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، طی سخنانی ضمن تقبیح رویکرد مخرب و یکجانبه آمریکا و تلاش آن کشور برای تغییر قواعد پذیرفته شده نظام بین‌الملل، برگزاری اجلاس وزرای اکو را به لحاظ همزمانی با شدت یافتن اقدامات غیرقانونی یکجانبه و هژمونیک آمریکا، مهم دانست.

این دیپلمات عالیرتبه ایران افزود: چنین اقدامات نامشروعی نه‌تنها آینده‌ای خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی را برای کشورهای در حال توسعه ترسیم کرده است، بلکه وضعیت فعلی و تحمیل خواست و اراده یک قدرت بر سایر ملت‌های جهان، رفاه و توسعه نسل‌های آینده را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

عراقچی خاطرنشان کرد: در چنین شرایط خطیری از هجمه‌های بی‌سابقه به ارکان چندجانبه‌گرایی، سازمان اکو به عنوان یک نمونه مثال‌زدنی از چندجانبه‌گرایی موفق، با آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های والا، فضای منحصر به فردی را برای ارتقای همکاری و اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مهم در منطقه فراهم آورده است.

وی ادامه داد: هرچند اکو پیشرفت غیرقابل انکاری داشته اما هنوز هم تا رسیدن به مرحله‌ای که بتواند انتظارات مردم منطقه را تامین کند، فاصله دارد. بنابراین لازم است موانع و کاستی‌ها و در عین حال، راه‌حل‌های مؤثر برای کمک به سازمان و ارتقای توسعه منطقه مورد شناسایی و اهتمام قرار گیرد.

معاون وزیر امور خارجه، اراده سیاسی و تعهد کشورهای عضو اکو برای نیل به نتایج ملموس در سطوح عملیاتی را بسیار ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با علاقه جدی و همکاری تنگاتنگ اعضا و تمرکز بر روی اجرای طرح‌ها و ابتکارات جدید در راستای اهداف اکو «ویژن ۲۰۲۵» به ویژه در حوزه‌های تجارت، انرژی، حمل و نقل و گردشگری، تحولات چشمگیری در عرصه فعالیت‌های سازمان رخ دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز