خبرگزاری کار ایران

امیر سرلشکر موسوی:

دفاع مقدس، آغاز بیداری اسلامی و شکل‌گیری مقاومت اسلامی در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۴۸

فرمانده کل ارتش گفت: پیروزی در دفاع مقدس موجب گسترش پیام روشنگرانه انقلاب اسلامی، آغاز بیداری اسلامی و شکل‌گیری مقاومت اسلامی در منطقه شده است.

به گزارش ایلنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در یادواره شهدای شهرستان پیشوا اظهارداشت: آمریکا تصور میکرد مشکلات جنگ موجب میشود ایران برای تامین نیازهای خود، به ویژه نیازهای نظامی و تسلیحاتی به سوی آن کشور دست دراز خواهد کرد؛ شوروی هم که قراردادهای تسلیحاتی بزرگی با عراق منعقد کرده بود، امیدوار بود با شروع جنگ به بازارهای بزرگی برای فروش تسلیحات خود دست یابد و ضمناً ایران را که از مدار غرب خارج شده بود، به بلوک شرق وارد کند. به همین دلیل هر دو کشور صدام را به جنگ علیه ایران تحریک کردند.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی، شرق و غرب و دنیای عرب از هیچ حمایت و کمکی به رژیم بعثی عراق دریغ نکردند. کمک‌های اطلاعاتی آمریکا، تجهیزات زرهی شوروی، هواپیماهای فوق پیشرفته فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی و کمک‌های مالی اعراب منطقه، همراه با حمایت‌های همه‌جانبه دشمنان انقلاب از رژیم صدام حسین در مجامع بین‌المللی در برابر خواست و اراده ملتی بزرگ و الهی ره به جایی نبرد و دشمن را با ناکامی و سرافکندگی مواجه کرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نیروهای مسلح با رشادت‌ها و جوانمردی‌های فراوان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در اشغال دشمن باقی بماند و تا آخرین مرحله با بذل جان خویش از آرمانهای انقلاب و اسلام دفاع کردند.

موسوی گفت: پیروزی در دفاع مقدس موجب گسترش پیام روشنگرانه انقلاب اسلامی، آغاز بیداری اسلامی و شکل‌گیری مقاومت اسلامی در منطقه شده است.

وی در ادامه افزود: دفاع مقدس یک مکتب بزرگ است که درس‌های زیادی به ملت ایران آموخته است. درس‌هایی که با بکارگیری آن انقلاب اسلامی مستحکم‌تر و ملت ایران سرافرازتر از گذشته شدند و نظام جمهوری اسلامی به یک نظام مقتدر و تاثیرگذار در منطقه تبدیل شد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: پایداری و مقاومت درسی از دانشگاه بزرگ دفاع مقدس است که موجب پیروزی ملت ایران در توطئه‌های بعدیِ دشمنان که جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی داشتند شد.

سرلشکر موسوی گفت: در سال‌های اخیر دشمنان با تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران در صدد تسلیم کردن ملت ایران بوده‌اند. اما ملت بزرگ ایران با اتکا به قدرت الهی و با اعتماد به نفس ملی ضمن تاکید بر مواضع اصولی و صحیح خود نه تنها از خواسته‌های دشمنان تمکین نکرده‌اند، بلکه به مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکای جنایتکار برخاسته‌اند.

وی ادامه داد: تحولات سال‌های اخیر در منطقه از جمله بحران سوریه و عراق و جنگ یمن نشان می‌دهد مقاومت در بین ملت های منطقه نهادینه شده و مردم مسلمان منطقه متوجه شده‌اند که تنها راه رهایی از دست بیگانگان، مقاومت و پایداری در مقابل دشمنان است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا کشور افزود: تحولات منطقه که در همه آنها مقاومت و پیروزی ملت‌های ستمدیده و مستضعف آشکار است، از پیامدهای مقاومت ملت بزرگ ایران در جنگ تحمیلی و گسترش الگوی مقاومت در منطقه است. انشاءا... این پیروزی‌ها آغازی برای شکست کامل آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

موسوی اذعان داشت: دستاوردهای بزرگ ملت ایران پس از جنگ تحمیلی مرهون هوشیاری، مقاومت و وحدت ملت ایران و رهبری حکیمانه و داهیانه مقام معظم رهبری بوده که به فضل الهی توانسته کشتی عظیم انقلاب را در دریای مواج تحولات منطقه و در میان توطئه‌های فراوان دشمنان، با درایت و حکمت هدایت کرده و به سمت پیشرفت و تعالی رهنمون سازند.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: امروز گرچه جنگ تحمیلی به پایان رسیده امّا دفاع  در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی هنوز باقی است و ما وظیفه داریم با هوشیاری کامل و تبعیت محض از فرامین رهبر معظم انقلاب با توطئه‌های فعلی دشمن به مقابله برخیزیم تا از این مقطع نیز همانند گذشته موفق و سربلند عبور کنیم و مسیر تعالی و پیشرفت را با سرعت طی نماییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز