خبرگزاری کار ایران

چین:

همه باید تلاش خود را برای یک راه حل دیپلماتیک در مورد ایران به کار گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۰۴۳

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که همه تلاش خود را برای یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک با ایران به کار گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوآ، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، ایران، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از همه طرف‌های ذیربط خواست تا همه تلاش خود را برای یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک با ایران به کار گیرند. 

وی گفت: سیاست حداکثر فشار ایالات متحده بر ایران بحران کنونی در منطقه را برانگیخته است و در صورت عدم کنترل، می‌تواند یک بحران بزرگتر نیز ایجاد کند.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که برای حل این بحران، طرفین باید از اصول اساسی چندجانبه‌گرایی حمایت کنند.

وانگ گفت: برنامه جامع اقدام مشترک که توسط شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده، نتیجه مهم دیپلماسی چندجانبه است.

وی همچنین گفت: حفظ برجام، در واقع پایبندی به اصول چندجانبه‌گرایی، قدرت و اختیارات شورای امنیت سازمان ملل و نظم عمومی بر اساس قوانین بین‌المللی است. همه طرف‌ها باید تعهدات برجامی خود را انجام دهند.

وانگ گفت که ایران باید اجرای کامل برجام را از سر بگیرد، سایر طرف‌ها هم باید تمام تلاش خود را برای حفظ منافع اقتصادی قانونی ایران به کار گیرند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چین همکاری‌های مشروع خود با ایران را در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، تجارت و انرژی ادامه خواهد داد و از سیستم پرداخت اتحادیه اروپا با هدف تسهیل تجارت با ایران پشتیبانی خواهد کرد.

وانگ هشدار داد که یک طرفه بودن و زورگویی فقط باعث افزایش تنش‌ها در مورد مسئله هسته‌ای ایران می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز